Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης αναμένεται να μεταμορφώσουν την ηλεκτροκίνηση με ταχύτερη φόρτιση και αυξημένη ασφάλεια. Οι κορυφαίοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων προετοιμάζονται για την εισαγωγή μπαταριών νέας γενιάς που θα προσφέρουν ταχύτερη φόρτιση, μεγαλύτερη αυτονομία και αυξημένα επίπεδα ασφάλειας. Η ιαπωνική Toyota ανακοίνωσε ότι έως το 2028 θα έχει διαθέσει τα πρώτα μοντέλα της με μπαταρίες στερεάς κατάστασης, οι οποίες δεν περιέχουν εύφλεκτα υγρά. Η συνεργασία της με τη μεταλλευτική εταιρεία Sumitomo αποσκοπεί στην επιτυχία της πρώτης πρακτικής εφαρμογής αυτής της τεχνολογίας στην ηλεκτροκίνηση.
Οι τρέχουσες μπαταρίες λιθίου περιλαμβάνουν δύο στερεά ηλεκτρόδια, με έναν υγρό καταλύτη που επιτρέπει τη ροή των ιόντων λιθίου. Η αντικατάσταση του υγρού καταλύτη με στερεά υλικά μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο πυρκαγιάς, ένα σημαντικό ζήτημα ασφάλειας για τα σημερινά ηλεκτρικά οχήματα. Επιπλέον, οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης υπόσχονται υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, που θα επιτρέπει μεγαλύτερες αποστάσεις ανά φόρτιση.
Προκειμένου να καθιερωθεί ευρέως αυτή η νέα τεχνολογία, απαιτούνται επίσης βελτιώσεις στα ηλεκτρόδια. Η Toyota και η Sumitomo, συνεργαζόμενες από το 2021, ανακοίνωσαν την ανάπτυξη ενός ανθεκτικού υλικού καθόδου για τη νέα μπαταρία. Πληροφορίες σχετικά με αυτό το υλικό δεν έχουν ακόμη δημοσιοποιηθεί, ωστόσο εκπρόσωπος της Sumitomo ανέφερε ότι η μαζική παραγωγή σχεδιάζεται να ξεκινήσει το 2028, δίνοντας προτεραιότητα στην Toyota.
Η Toyota δεν είναι η μοναδική εταιρεία που εξερευνά τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης, καθώς άλλες εταιρείες όπως η Honda, η Nissan, η BMW και η Volkswagen προγραμματίζουν αντίστοιχες πρωτοβουλίες για τα επόμενα χρόνια. Για παράδειγμα, η Honda υπόσχεται μπαταρίες που θα παρέχουν αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων ανά φόρτιση μέχρι το 2030.
Τέλος, πέρυσι η ProLogium, μια εταιρεία που αναπτύσσει κεραμικούς ηλεκτρολύτες, παρουσίασε σχέδιο για μπαταρία στερεάς κατάστασης που θα μπορεί να φορτίζεται από το 5% στο 60% σε μόλις πέντε λεπτά.
Πηγή περιεχομένου: in.gr