Η επιστροφή των Αμερικανών στην κουζίνα τους

Η επιστροφή των Αμερικανών στην κουζίνα τους

Οι Αμερικανοί επαναστατούν στη μαγειρική στο σπίτι λόγω οικονομικών πιέσεων και αύξησης των εξόδων. Η αμερικανική εστίαση αντιμετωπίζει μια δύσκολη περίοδο, καθώς οι καταναλωτές, επιβαρυμένοι από τον πληθωρισμό και τις ανησυχίες για την πορεία της οικονομίας, στρέφονται όλο και περισσότερο στη μαγειρική στο σπίτι, μειώνοντας τις επισκέψεις τους σε εστιατόρια. Αυτό το φαινόμενο έχει σημάνει συναγερμό σε μεγάλες αλυσίδες, όπως οι McDonald’s και Wendy’s, οι οποίες καταγράφουν μείωση στην κίνηση και τις πωλήσεις τους.

Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Circana, το διάστημα από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο, σημειώθηκε μείωση 1 δισ. γευμάτων σε εστιατόρια σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024. Αυτή η τάση ακολουθεί μια περίοδο σχετικής σταθερότητας και καταδεικνύει την αυξανόμενη επιφυλακτικότητα των Αμερικανών να δαπανήσουν χρήματα για φαγητό εκτός σπιτιού.

Ο διευθύνων σύμβουλος της McDonald’s, Chris Kempczinski, αναγνωρίζει ότι οι πελάτες με χαμηλότερα εισοδήματα περιορίζουν τις επισκέψεις τους στα fast food, με ποσοστό που αγγίζει τα διψήφια νούμερα, εξαιτίας της μείωσης της αγοραστικής τους δύναμης. Στο ίδιο μήκος κύματος, η CEO της Denny’s, Kelli Valade, χαρακτήρισε την αγορά εξαιρετικά ασταθή, με την ανασφάλεια στην αγορά εργασίας και την επιρροή των δασμών της κυβέρνησης Τραμπ να επιβαρύνουν τη κατανάλωση.

Πολλές αλυσίδες προσπαθούν να αντιμετωπίσουν την κρίση, παρουσιάζοντας οικονομικά μενού. Ωστόσο, τα αποτελέσματα αυτών των προσπαθειών είναι ανάμεικτα. Σύμφωνα με στοιχεία της Black Box, το 2025 οι επισκέψεις σε εστιατόρια μειώθηκαν συνολικά κατά 1%, ενώ στα fast food καταγράφηκε πτώση 2,3%.

Οι καταναλωτές που εξακολουθούν να επισκέπτονται εστιατόρια τείνουν να ξοδεύουν λιγότερα, επιλέγοντας φθηνότερα πιάτα και περιορίζοντας τις επιλογές τους σε ποτά και συνοδευτικά. Αυτή η συμπεριφορά, σε συνδυασμό με την αναπόφευκτη αύξηση των τιμών στα έτοιμα φαγητά, επηρεάζει αρνητικά τις πωλήσεις των εστιατορίων.

Αναμένοντας να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη των καταναλωτών, οι αλυσίδες όπως η Chipotle διατηρούν ελπίδες για ανάκαμψη. Παρά τις προκλήσεις, υπάρχει αύξηση της ζήτησης για προϊόντα αποθήκευσης και προετοιμασίας φαγητού από εταιρείες όπως η Reynolds Consumer Products, που επωφελούνται από την άνοδο της οικιακής κατανάλωσης.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play