Η διεθνής ναυτιλία στρέφεται προς νέες αγορές στον παγκόσμιο νότο με τη συνεργασία κορυφαίων εταιρειών. Η διεθνής ναυτιλία εισέρχεται σε μια νέα εποχή, καθώς αναδεικνύονται νέοι θαλάσσιοι δρόμοι προς τον Παγκόσμιο Νότο (Global South). Τα τελευταία χρόνια, και ιδιαίτερα μετά την υιοθέτηση νέων δασμολογικών πολιτικών, οι χώρες αναζητούν εναλλακτικές αγορές για την ανάπτυξη του εμπορίου τους. Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας μεταξύ της ιαπωνικής Mitsui OSK Lines (MOL) και της ινδικής Suzuki Motor Corporation, καθώς και της ψηφιακής πλατφόρμας TradeWaltz, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα της τάσης αυτής. Ο στόχος της συνεργασίας είναι η περαιτέρω ανάπτυξη του εμπορίου αυτοκινήτων μεταξύ Ινδίας και αφρικανικών χωρών.
Η Ινδία έχει αναδειχθεί σε σημαντικό κέντρο εξαγωγής αυτοκινήτων, με τις αποστολές προς την Αφρική να σημειώνουν ραγδαία αύξηση τα τελευταία χρόνια. Αυτό οφείλεται στην εγγύτητα της χώρας, τις ανταγωνιστικές τιμές και την κλίμακα παραγωγής. Η MOL προγραμματίζει να επεκτείνει τις εξειδικευμένες υπηρεσίες της για τη μεταφορά αυτοκινήτων από την Ινδία προς την Αφρική, αξιοποιώντας την αυξανόμενη ροή μικρών αυτοκινήτων προς τις αφρικανικές αγορές. Η Suzuki, με την θυγατρική της Maruti Suzuki, ελέγχει σχεδόν το ήμισυ της αγοράς αυτοκινήτων στην Ινδία.
Η συμφωνία αυτή είναι μόνο ένα από τα παραδείγματα των αλλαγών που συμβαίνουν στον Νότο της παγκόσμιας οικονομίας. Οι αναπτυσσόμενες χώρες της Λατινικής Αμερικής, της Αφρικής και της Νοτιοανατολικής Ασίας, απολαμβάνουν όλο και μεγαλύτερη προσοχή από τις παγκόσμιες δυνάμεις. Η S&P Global επισημαίνει ότι οι κορυφαίες κινεζικές εταιρείες κατευθύνονται προς τον Παγκόσμιο Νότο, εν μέσω αυξανόμενων δασμών στα κινεζικά προϊόντα από τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η άνοδος του Παγκόσμιου Νότου αναγνωρίζεται ως το μέλλον της ανάπτυξης, με πολλές κινεζικές πολυεθνικές εταιρείες να στρέφονται σε αυτές τις αγορές για να διαφοροποιήσουν τις πωλήσεις τους. Η εμπορική δραστηριότητα μεταξύ Κίνας και Παγκόσμιου Νότου αναπτύσσεται ταχύτατα, και οι εξαγωγές της Κίνας προς αυτές τις περιοχές έχουν αυξηθεί σημαντικά. Οι πρόσφατες ανακοινώσεις από τη Maersk επιβεβαιώνουν την ανθεκτικότητα της ζήτησης εκτός των ΗΠΑ, με προβλέψεις αύξησης του παγκόσμιου όγκου εμπορευματοκιβωτίων.
Πηγή περιεχομένου: in.gr