Η νεολαία απορρίπτει το αλκοόλ

Η νεολαία απορρίπτει το αλκοόλ

Η νέα γενιά αλλάζει τις καταναλωτικές της συνήθειες, προτιμώντας εναλλακτικά ποτά και προάγοντας τη νηφαλιότητα. Ο τρόπος με τον οποίο οι νέοι καταναλώνουν ποτά αλλάζει ριζικά σε παγκόσμιο επίπεδο, προκαλώντας μια εντυπωσιακή μείωση στην κατανάλωση αλκοόλ, ιδίως μεταξύ των γενεών Ζ και Άλφα (γεννηθέντες μεταξύ 1997 και 2012). Όπως καταδεικνύουν τα δεδομένα από την Ευρώπη έως την Αυστραλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες, η κατανάλωση αλκοόλ μεταξύ των νέων είναι σε καθοδική πορεία — αρκετοί νέοι πίνουν λιγότερο ή και καθόλου.

Η παγκόσμια κατανάλωση αλκοόλ παρουσιάζει στασιμότητα ή πτώση στις νεαρές ηλικίες, ενώ οι λεγόμενες sober curious κοινότητες κερδίζουν έδαφος. Σύμφωνα με μελέτες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, χαρακτηριστικό είναι πως στη Βρετανία το 26% των νέων ηλικίας 16-24 ετών δηλώνουν ότι είναι τελείως νηφάλιοι. Παρόμοιες τάσεις παρατηρούνται και σε χώρες όπως η Αυστραλία, η Γαλλία και οι Ηνωμένες Πολιτείες.

Οι τρεις βασικοί παράγοντες πίσω από αυτή τη μεταστροφή είναι η στροφή προς την ευεξία και την υγεία, οι νέες μορφές κοινωνικής αλληλεπίδρασης και οι οικονομικοί λόγοι. Η νέα γενιά ενημερώνεται από μικρή ηλικία για τους κινδύνους που κρύβει η κατανάλωση αλκοόλ και προτεραιοποιεί την ψυχική και σωματική υγεία της. Ο υγιεινός τρόπος ζωής και η σωματική άσκηση αποτελούν πλέον κομμάτι της ταυτότητάς τους, καθιστώντας το αλκοόλ λιγότερο ελκυστικό.

Η οικονομική ανασφάλεια και το υψηλό κόστος ζωής περιορίζουν τις επιλογές κατανάλωσης των νέων, με το αλκοόλ, ειδικά τα premium ποτά, να θεωρείται πολλές φορές περιττή πολυτέλεια. Η αγορά ανταποκρίνεται ήδη σε αυτές τις αλλαγές, με τις πωλήσεις μη αλκοολούχων ποτών να εκτοξεύονται. Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών IWSR, αναμένονται σημαντικές αυξήσεις στην αγορά μη αλκοολούχων και low-alcohol ποτών, με ρυθμό άνω του 7% ετησίως έως το 2027.

Η νέα γενιά δεν αλλάζει μόνο τις καταναλωτικές τάσεις, αλλά και τις κοινωνικές αξίες, επανακαθορίζοντας τι σημαίνει διασκέδαση και ενσωματώνοντας την νηφαλιότητα ως στάση ζωής. Η επανάσταση αυτή, αν και σιωπηλή, έχει ήδη επηρεάσει τον τρόπο που ο κόσμος πίνει.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play