Η Πελοπόννησος γυρίζει σελίδα και επανασυστήνεται στον κόσμο με μια νέα ταυτότητα που φιλοδοξεί να εκφράσει τη δύναμη, την αυθεντικότητα και την προοπτική της. Δεν πρόκειται για ένα ακόμη επικοινωνιακό εγχείρημα, αλλά για μια συνολική στρατηγική που ενώνει τους ανθρώπους, τα προϊόντα, τον πολιτισμό και τον τουρισμό της περιοχής. Δίνοντάς της ενιαία φωνή, προσανατολίζει το μέλλον της με εξωστρέφεια και συνέργειες.
«Το όραμά μας για την Πελοπόννησο είναι να αναδειχθεί ως ένας τόπος δυναμικός και εξωστρεφής, αλλά ταυτόχρονα αυθεντικός. Ένας τόπος που συνδυάζει ιστορία, πολιτισμό, φύση, γαστρονομία και καινοτομία, προσφέροντας ποιότητα ζωής στους κατοίκους του και ελκυστικές ευκαιρίες σε επισκέπτες, συνεργάτες και επενδυτές», τονίζει ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Δημήτρης Πτωχός, μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι «το νέο place brand δεν αφορά μόνο τον τουρισμό. Είναι ένα εργαλείο που αγγίζει κάθε πτυχή της ζωής και της ανάπτυξης: την αγροδιατροφή, την καινοτομία, την εκπαίδευση, τα δίκτυα υποδομών, τη συνεργασία με τον πολιτισμό. Θέλουμε να μιλήσουμε για το τι είναι η Πελοπόννησος σήμερα και, κυρίως, για το τι μπορεί να γίνει αύριο: ένας τόπος που δημιουργεί αξία, που προσελκύει ανθρώπους, ιδέες και επενδύσεις».
Η νέα ταυτότητα δεν είναι ένα λογότυπο ή σλόγκαν, αλλά το στρατηγικό πλαίσιο που συνδέει όλες τις πολιτικές, δράσεις και έργα της Περιφέρειας. Όπως εξηγεί ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Θάνος Μιχελόγγονας, το brand αναδείχθηκε μέσα από μια συνεργατική διαδικασία, με τη συμμετοχή φορέων, επιχειρήσεων, ειδικών και των τοπικών κοινωνιών.
Η Πελοπόννησος εντάσσεται στην Εθνική Πολιτική για τη δημιουργία DMMO (Destination Management & Marketing Organization), ενώ αναπτύσσει μια B2B πλατφόρμα που φιλοδοξεί να αποτελέσει το βασικό σημείο πληροφόρησης και διάδρασης για όλο το τουριστικό οικοσύστημα.
Η στρατηγική marketing της Περιφέρειας ευθυγραμμίζεται με τον ΕΟΤ και περιλαμβάνει συμμετοχή σε περισσότερες από δέκα διεθνείς εκθέσεις και workshops το 2025. Σημαντική είναι και η συνεχής αναβάθμιση του περιεχομένου στο visitpeloponnese.
Η Peloponnese Tourism Academy έχει ήδη ξεκινήσει με events σε όλη την Περιφέρεια, διοργανώνοντας workshops και το flagship event Beyond the Obvious Days. Η εκπαίδευση εστιάζει τόσο σε soft όσο και σε πρακτικές δεξιότητες, παρέχει ενημέρωση για πολιτικές και προσφέρει ευκαιρίες networking.
Το οριζόντιο χωρικό πρόγραμμα που υλοποιείται, με συνδυασμό χρηματοδοτήσεων, περιλαμβάνει ένα πιστοποιημένο δίκτυο μονοπατιών άνω των 2.500 χλμ. (Peloponnese Trails), θεματικές διαδρομές (Peloponnese Routes) και ψηφιακά μουσεία.
Η δράση, όμως, δεν σταματά εδώ. Η Πελοπόννησος συνεργάζεται με διεθνή brands όπως το Iron Man και το L’Étape (Tour de France), ενώ σχεδιάζει νέα B2B τουριστικά events για το 2026.
Δημιουργούνται στρατηγικές συνεργασίες με εθνικούς και διεθνείς φορείς, πανεπιστήμια, πολιτιστικούς οργανισμούς και επιχειρήσεις, επιδιώκοντας τη μόχλευση τεχνογνωσίας και πόρων.
Η παρουσίαση του νέου Place Brand έγινε πριν από λίγες ημέρες. Το ενδιαφέρον, όμως, στρέφεται πλέον στο αύριο. Η Πελοπόννησος δεν αρκείται πια να αφηγείται το παρελθόν της. Δημιουργεί το μέλλον της.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ