Ανακαλύψτε πώς η απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων σε πανεπιστημιακές αίθουσες έχει επηρεάσει τη μαθησιακή διαδικασία. Ένας καθηγητής, που διδάσκει το ίδιο μάθημα σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές εδώ και πάνω από δέκα χρόνια, παρατήρησε αξιοσημείωτη βελτίωση στις αξιολογήσεις του μαθήματός του. Η πολιτική του που απαγόρευε τα κινητά τηλέφωνα και τη λήψη σημειώσεων μέσω υπολογιστή φαίνεται να έχει αποφέρει θετικά αποτελέσματα, όπως παρατήρησε ο Ezekiel J. Emanuel, γιατρός και καθηγητής ιατρικής δεοντολογίας και πολιτικής υγείας στο Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια.
Τι ακριβώς άλλαξε στην αίθουσα; Η απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων έκανε τους μαθητές λιγότερο αφηρημένους και πιο αφοσιωμένους. Αρχικά, οι φοιτητές αντέτειναν στην πολιτική αυτή, αλλά σύντομα αναγνώρισαν ότι η συγκέντρωσή τους βελτιώθηκε και ήταν σε θέση να απορροφήσουν καλύτερα τις πληροφορίες του μαθήματος.
Στη διάρκεια της πρώτης διάλεξης, ο καθηγητής παρουσίασε μια μελέτη που δείχνει ότι οι φοιτητές που κρατούσαν χειρόγραφες σημειώσεις διατηρούσαν περισσότερες πληροφορίες από εκείνους που χρησιμοποιούσαν υπολογιστές. Η παρουσία smartphone έχει αποδειχθεί ότι υπονομεύει την ποιότητα των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων και την ικανότητα εστίασης των φοιτητών.
Τα αποτελέσματα από διάφορες μελέτες δείχνουν ότι η απουσία κινητών τηλεφώνων κατά τη διάρκεια μαθημάτων έχει θετική επίδραση στην αποδοτικότητα των μαθητών. Οι φοιτητές που διατηρούσαν τα κινητά τους σε άλλη αίθουσα παρουσίασαν την καλύτερη απόδοση σε γνωστικά τεστ.
Σύμφωνα με τον καθηγητή, η απαγόρευση κινητών και υπολογιστών θα μπορούσε να ενισχύσει την εκπαιδευτική διαδικασία και να προάγει τη συμμετοχή και την αφοσίωση των φοιτητών στις κοινωνικές τους συναναστροφές.
Αυτές οι παρατηρήσεις οδηγούν τον καθηγητή να προτείνει ότι οι αίθουσες διδασκαλίας θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως ευαίσθητες εγκαταστάσεις, παρόμοια με τις κυβερνητικές, όπου τα κινητά τηλέφωνα θα είναι κλειδωμένα εκτός των μαθημάτων. Αν αυτές οι πολιτικές υιοθετηθούν ευρέως, οι μαθητές μπορεί να απολαμβάνουν πιο εποικοδομητικές εμπειρίες κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τους.
Πηγή περιεχομένου: in.gr