Καλοκαιρινός καύσωνας: Ο προαστιακός σιδηρόδρομος της Αθήνας σε δυσκολίες λόγω ζέστης και συνωστισμού

Καλοκαιρινός καύσωνας: Ο προαστιακός σιδηρόδρομος της Αθήνας σε δυσκολίες λόγω ζέστης και συνωστισμού

Η ανανέωση του δικτύου προαστιακού σιδηρόδρομου στην Αθήνα κρίνεται επιτακτική εν μέσω αυξανόμενης επιβατικής κίνησης και ελλείψεων. Οι επιβάτες που χρησιμοποιούν τη γραμμή 3 του προαστιακού σιδηρόδρομου της Αθήνας—που εκτείνεται από το Πειραιά έως το Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας—βρίσκονται αντιμέτωποι με ακόμα ένα καυτό καλοκαίρι. Σε καυτές ημέρες, θα συνωστίζονται με τουρίστες σε παλαιωμένα, χωρίς κλιματισμό, τρένα. Παρά τις αυξανόμενες προκλήσεις, η διοίκηση της Σταθερής Τροχιάς (ΣΤΑΣΥ) καταβάλλει προσπάθειες για την εύρεση λύσεων προκειμένου να ανταποκριθεί στις αυξανόμενες απαιτήσεις του σταθερού συστήματος μεταφοράς της πρωτεύουσας, ενώ το Υπουργείο Μεταφορών φέρεται να επικεντρώνεται στη διεξαγωγή μελετών σκοπιμότητας για υπηρεσία 24 ωρών το Σάββατο.

Για τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, ωστόσο, η προσοχή εστιάζεται σε πέντε κρίσιμες περιοχές ανησυχίας. Μετά από 25 χρόνια λειτουργίας, το δίκτυο του μετρό δείχνει σημάδια παλαιότητας. Με αριθμό τρένων που δεν επαρκεί και μια απότομη αύξηση των επιβατών—ιδιαίτερα μετά την πρόσφατη επέκταση της γραμμής 3 στον Πειραιά—το δίκτυο βρίσκεται υπό τεράστια πίεση και χρειάζεται άμεσες λύσεις.

Επί του παρόντος, περίπου 800.000 άτομα χρησιμοποιούν καθημερινά το σταθερό σύστημα μεταφοράς της Αθήνας. Το 2024, η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 8% σε σύγκριση με το 2023 και 25% σε σύγκριση με το 2022, ένα σαφές σημάδι ότι οι Αθηναίοι επιστρέφουν στις δημόσιες συγκοινωνίες μετά την πανδημία.

Οι κύριες προτεραιότητες της ΣΤΑΣΥ περιλαμβάνουν την αύξηση της διαθεσιμότητας τρένων, τον εκσυγχρονισμό του τροχαίου υλικού και την αναβάθμιση υποδομών. Μερικές από αυτές τις υποδομές είναι ήδη τεχνολογικά ξεπερασμένες και χρήζουν ανανέωσης.

Μια σημαντική πηγή απογοήτευσης είναι η έλλειψη τρένων και προσωπικού, η οποία συνεχίζει να προκαλεί συχνές καθυστερήσεις. Οι γραμμές 2 και 3—ιδιαίτερα η γραμμή 3, που εξυπηρετεί και τουρίστες και ταξιδιώτες προς το αεροδρόμιο—αναμένεται να επιβαρυνθούν και πάλι αυτό το καλοκαίρι. Παρόλο που η ανάγκη για νέα τρένα είναι προφανής, η χρηματοδότηση έχει εξασφαλιστεί μόνο για επτά νέα τρένα διπλού συστήματος που θα εξυπηρετούν τη διαδρομή προς το αεροδρόμιο. Το κόστος τους αναμένεται να αγγίξει τα 188 εκατομμύρια ευρώ. Η ΣΤΑΣΥ εξακολουθεί να αναζητά πρόσθετους πόρους για την απόκτηση οκτώ ακόμα συμβατικών τρένων.

Το 2025 θεωρείται κρίσιμο έτος για τα σχέδια ανανέωσης του στόλου της ΣΤΑΣΥ. Χωρίς νέα τρένα και αναβαθμισμένα συστήματα, το δίκτυο θα συνεχίσει να αντιμετωπίζει δυσκολίες λόγω της αυξανόμενης ζήτησης. Παράλληλα με την εισαγωγή νέων οχημάτων, η ΣΤΑΣΥ σχεδιάζει να συνεχίσει την αναβάθμιση των υπαρχόντων τρένων και υποδομών για να καλύψει τα σύγχρονα πρότυπα. Στο μεταξύ, 20 παλαιωμένα τρένα στη γραμμή 3 θα συνεχίσουν να λειτουργούν χωρίς κλιματισμό, αφήνοντας τους επιβάτες και τους επισκέπτες να υποφέρουν από τη ζέστη σε ένα ακόμη υπερφορτωμένο καλοκαίρι στο σύστημα μετρό της Αθήνας.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play