Les Demoiselles d’Avignon: Νέα έρευνα αποκαλύπτει την αληθινή πηγή έμπνευσης του Πάμπλο Πικάσο

Les Demoiselles d’Avignon: Νέα έρευνα αποκαλύπτει την αληθινή πηγή έμπνευσης του Πάμπλο Πικάσο

Η νέα έρευνα αναδεικνύει τη μεσαιωνική τέχνη ως πιθανή πηγή έμπνευσης για το Les Demoiselles d’Avignon του Πικάσο. Νέα ερευνητικά ευρήματα υποδεικνύουν ότι ένα εμβληματικό έργο του Πάμπλο Πικάσο, το οποίο είχε καθοριστική συμβολή στη διάδοση του μοντερνισμού, μπορεί να έχει αντλήσει έμπνευση από μεσαιωνικές τοιχογραφίες εκκλησιών στις ισπανικές Πυρηναίες, αντί της αφρικανικής τέχνης, όπως είχε προηγουμένως υποστηρίξει μια ομάδα ιστορικών τέχνης. Ο πίνακας, γνωστός ως Les Demoiselles d’Avignon (1907), απεικονίζει πέντε γυμνές γυναίκες, ορισμένες εκ των οποίων φορούν μάσκες. Ο Πικάσο, χρησιμοποιώντας κυβιστικές τεχνικές, διαχώρισε τις μορφές των γυναικών από το φόντο τους, δημιουργώντας μια καινοτόμο αισθητική που άλλαξε την κατεύθυνση της τέχνης.

Η αφρικανική τέχνη είχε προταθεί ως η κύρια πηγή έμπνευσης για το Les Demoiselles d’Avignon, ειδικά μετά από την επίσκεψη του Πικάσο στο Musée d’Ethnographie du Trocadéro το 1907. Ωστόσο, ο ίδιος ο καλλιτέχνης είχε εκφράσει την επιθυμία να απομακρύνει το έργο από την αφρικανική επιρροή. Ο Αλέν Μορό, Γάλλος συλλέκτης και ερευνητής, υποστηρίζει ότι η αλληλεπίδραση του Πικάσο με την αφρικανική τέχνη ξεκίνησε μετά την ολοκλήρωση του Les Demoiselles d’Avignon. Ο Μορό ανακάλυψε ότι η έμπνευση μπορεί να εντοπιστεί σε χαμένες τοιχογραφίες της εκκλησίας La Vella de Sant Cristòfol στο Campdevànol, καθώς και στις ρωμανικές τοιχογραφίες του Sant Martí de Fenollar.

Στη διάρκεια της έρευνάς του, ο Μορό ερεύνησε τα ταξίδια του Πικάσο, συμπεριλαμβάνοντας πιθανές επισκέψεις στο Γκόσολ της Ισπανίας το 1906, όπου οι τοιχογραφίες αυτού του χώρου είχαν γίνει ιδιαίτερα γνωστές. Αυτές οι εικόνες διέθεταν στοιχεία παρόμοια με εκείνα του Les Demoiselles d’Avignon, γεγονός που αναδεικνύει την καλλιτεχνική επιρροή που ασκήθηκε από τη συγκεκριμένη περιοχή.

Επιπλέον, οι συζητήσεις γύρω από την προέλευση της έμπνευσης πίσω από το Les Demoiselles d’Avignon συνεχίζουν να προκαλούν αντιπαραθέσεις, με τον Μορό να ισχυρίζεται ότι η χρωματική παλέτα και η απεικόνιση των μορφών θυμίζουν περισσότερο μεσαιωνικές τοιχογραφίες παρά αφρικανικές μάσκες, οι οποίες δεν είχαν γίνει γνωστές στην Ευρώπη μέχρι μετά την ολοκλήρωση του έργου.

Βίντεο:

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play