Οι κάμερες σε τούνελ αποκαλύπτουν την αλήθεια: Το 70% των οδηγών υπερβαίνουν το όριο ταχύτητας

Οι κάμερες σε τούνελ αποκαλύπτουν την αλήθεια: Το 70% των οδηγών υπερβαίνουν το όριο ταχύτητας

Ένα νέο σύστημα καμερών στη σήραγγα των Τεμπών δείχνει ανησυχητικά στοιχεία για την υπερβολική ταχύτητα των οδηγών. Ένα καινοτόμο σύστημα καμερών που έχει εγκατασταθεί στη σήραγγα των Τεμπών για περίπου έναν χρόνο έχει αποδειχθεί σημαντικό εργαλείο στην καταπολέμηση της υπερβολικής ταχύτητας των οχημάτων. Η τεχνολογία αυτή εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, καταγράφοντας τη μέση ταχύτητα των οχημάτων καθ’ όλο το μήκος της σήραγγας. Αυτή η προσέγγιση καταρρίπτει την παραδοσιακή πρακτική όπου οι οδηγοί συνήθως επιβράδυναν μόνο στην είσοδο και μετά αύξαναν ξανά την ταχύτητά τους. Η πιλοτική λειτουργία ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2024 από την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, την εταιρεία που διαχειρίζεται το τμήμα Μαλιακός – Κλειδί της ΠΑΘΕ.

Αν και το σύστημα δεν έχει αρχίσει ακόμη να επιβάλλει πρόστιμα, παρέχει πολύτιμα δεδομένα σχετικά με τις οδηγικές συνήθειες στη σήραγγα. Σύμφωνα με τα συγκεντρωμένα στοιχεία, 7 στους 10 οδηγούς κινήθηκαν με ταχύτητες άνω των 80 χλμ./ώρα, με το 30% αυτών να φτάνουν έως τα 100 χλμ./ώρα. Οι δείκτες είναι ανησυχητικοί, με την μέση ταχύτητα εντός της σήραγγας να αγγίζει τα 108 χλμ./ώρα, και με την αριστερή λωρίδα να ξεπερνά τα 125 χλμ./ώρα. Στη δεξιά λωρίδα, το όριο κυμαίνεται οριακά κάτω από τα 100 χλμ./ώρα, κυρίως λόγω της κυκλοφορίας φορτηγών, που αντιπροσωπεύουν το 30% των χρηστών του δρόμου.

Ο Δημήτρης Μανδαλώζης, διευθυντής Λειτουργίας της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, επισημαίνει τη σημασία της συνεχούς επιτήρησης, υπογραμμίζοντας ότι αυτή ωθεί τους οδηγούς να προσαρμόσουν την ταχύτητά τους, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο ατυχημάτων. «Διαχειριζόμαστε τη μεγαλύτερη σήραγγα στην Ελλάδα, επομένως είναι κρίσιμο να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί. Ένα λάθος σε αυτό το κλειστό περιβάλλον μπορεί εύκολα να εξελιχθεί σε σοβαρό συμβάν, προκαλώντας τεράστια ταλαιπωρία σε χιλιάδες οδηγούς,» καταλήγει. Επίσης, τονίζει ότι, αν και η εταιρεία δεν έχει αρμοδιότητα τροχαίας αστυνόμευσης, αποφάσισε να εφαρμόσει το σύστημα υπολογισμού της μέσης ταχύτητας ως το μοναδικό στην Ελλάδα, με σκοπό την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play