Η αυξανόμενη ανισότητα στον τομέα των διακοπών αναδεικνύει τις οικονομικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μεσαίες τάξεις. Οι εποχές των λεγόμενων ταξιδιών εκδίκησης, που γνώρισαν μεγάλη άνθηση μετά την πανδημία, φαίνεται να πλησιάζουν στο τέλος τους. Μετά από χρόνια περιορισμών λόγω της πανδημίας, οι ταξιδιώτες έσπευσαν να εξερευνήσουν τον κόσμο, ωστόσο οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων και της διαμονής έχουν δημιουργήσει νέα αβεβαιότητα στην διεθνή οικονομία. Μια πρόσφατη έρευνα της Bankrate τον Μάρτιο αποκάλυψε ότι μόλις το 53% των Αμερικανών σχεδιάζουν να κάνουν διακοπές αυτό το καλοκαίρι, σημειώνοντας μείωση σε σχέση με το 2023, όταν το ποσοστό αυτό ήταν στο 63%. Ανάμεσα στους ταξιδιώτες που απέφυγαν τις διακοπές, το 65% ανέφερε το κόστος ως τον κυριότερο λόγο. Στην περίπτωση όσων αποφάσισαν να ταξιδέψουν, σχεδόν το ένα τρίτο δήλωσε ότι σκοπεύει να δανειστεί χρήματα για αυτό το σκοπό.
Σύμφωνα με μια έρευνα της Deloitte, οι ταξιδιωτικοί προϋπολογισμοί για το καλοκαίρι είναι αυξημένοι κατά 13% σε σχέση με πέρυσι, ενώ σχεδόν το 50% των Αμερικανών με υψηλό εισόδημα επιθυμούν να ταξιδέψουν, δείχνοντας μια ανησυχητική τάση: Οι Αμερικανοί με υψηλό εισόδημα επενδύουν περισσότερο στα καλοκαιρινά ταξίδια, σε αντίθεση με τη μεσαία τάξη, που βλέπει τους προϋπολογισμούς της να περιορίζονται. Ο Μark Wayman, ιδιοκτήτης εταιρείας προσλήψεων στο Λας Βέγκας, σημειώνει ότι οι κρατήσεις στην περιοχή είναι οι χειρότερες που έχει δει ποτέ.
Η ταξιδιωτική βιομηχανία πολυτελείας απολαμβάνει άνθηση καθώς οι μεσαίες τάξεις μειώνουν τις δαπάνες τους. Ο τομέας των πολυτελών καταλυμάτων παρουσιάζει τον ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξης. Η τελευταία έκθεση της Αμερικανικής Ένωσης Ξενοδοχείων καταδεικνύει ότι οι κρατήσεις για καταλύματα υψηλής κατηγορίας έχουν υπερδιπλασιαστεί από το 2019.
Εντούτοις, η συνεχής αύξηση των τιμών στον τομέα των διακοπών δημιουργεί σημαντικές ανησυχίες για τις μεσαίες και χαμηλές τάξεις. Εταιρείες όπως η Hyatt και η Hilton προσπαθούν να καλύψουν αυτήν τη διαφορά, εισάγοντας νέες μάρκες που απευθύνονται στους ταξιδιώτες της μεσαίας κατηγορίας. Αλλά η ανισότητα στον πλούτο και η πρόσβαση σε ποιοτικές ταξιδιωτικές εμπειρίες παραμένουν μεγάλα ζητήματα, με πολλές επιλογές να γίνονται απρόσιτες για τους περισσότερους ταξιδιώτες.
Πηγή περιεχομένου: in.gr