Πώς η εμβληματική αλυσίδα εστιατορίων των 90s επανέρχεται δυναμικά στο προσκήνιο της Wall Street

Πώς η εμβληματική αλυσίδα εστιατορίων των 90s επανέρχεται δυναμικά στο προσκήνιο της Wall Street

Η Chili’s και άλλες αλυσίδες εστιατορίων των 90s επιστρέφουν δυναμικά, αποτυπώνοντας μια νέα τάση στην αγορά. Οι τάσεις της δεκαετίας του ’90 επαναλαμβάνονται όχι μόνο στον τομέα της μόδας και της μουσικής, αλλά και στο γαστρονομικό τοπίο. Μετά από μια μακρά περίοδο κυριαρχίας των fast food και γρήγορων casual επιλογών, οι παραδοσιακές αλυσίδες εστιατορίων με καθιστικό χώρο, όπως η Chili’s, γνωρίζουν εκ νέου δόξες που θυμίζουν άλλες εποχές, σύμφωνα με ρεπορτάζ των Financial Times. Αυτή η αναβίωση δεν είναι μόνο πολιτισμικό φαινόμενο — είναι και επενδυτικό θαύμα.

Η Chili’s, διάσημη για το εμβληματικό της jingle Baby Back Ribs, βλέπει τις μετοχές της μητρικής εταιρείας, Brinker International, να εκτοξεύονται. Μόνο τα τελευταία δύο χρόνια, η αξία τους έχει τετραπλασιαστεί, χάρη σε μια αναπάντεχη αναζωπύρωση των πωλήσεων. Παρόμοια επιτυχία καταγράφουν και άλλες γνωστές αλυσίδες των ’90s, όπως η Cheesecake Factory, με αύξηση 90% στις μετοχές της, και η Olive Garden, που ανήκει στην Darden Restaurants, η οποία σημειώνει άνοδο σχεδόν 30%.

Οι αλυσίδες εστιατορίων με εξυπηρέτηση στο τραπέζι, οι οποίες για χρόνια θεωρούνταν παρωχημένες, επανέρχονται δυναμικά στην προτίμηση του κοινού. Ο ανταγωνισμός από τα οικονομικά fast food, όπως τα McDonald’s, καθώς και οι μοντέρνες fast-casual επιλογές τύπου Chipotle, Cava και Sweetgreen, είχαν μειώσει τη δημοτικότητά τους. Ωστόσο, η συνεχής αύξηση των τιμών στα fast food άνοιξε νέες ευκαιρίες, επιτρέποντας στην Chili’s να επανέλθει με προσφορές όπως το 3 for Me combo, που προσφέρει κυρίως πιάτο, ποτό και συνοδευτικό σε τιμή χαμηλότερη από ένα μεγάλο γεύμα στα McDonald’s.

Η αναγέννηση της Chili’s δεν περιορίζεται στο μενού. Ένα viral βίντεο με τα stretchable mozzarella sticks της εταιρείας κατέκλυσε τα social media, φέρνοντας την αλυσίδα στο επίκεντρο των νεότερων γενεών. Οι πωλήσεις στα ίδια καταστήματα αυξήθηκαν κατά 24% το τρίμηνο που έληξε τον Ιούνιο, σημειώνοντας πέντε συνεχόμενα τρίμηνα διψήφιας ανάπτυξης.

Αντίθετα, οι ανταγωνιστές όπως η Cava, η Chipotle και η Sweetgreen καταγράφουν επιβράδυνση ή ακόμη και μείωση στην ανάπτυξή τους, ενώ η Brinker International συνεχίζει να έχει επιδόσεις που θυμίζουν τις δόξες της δεκαετίας του 1990. Παρά την εντυπωσιακή της άνοδο, η μετοχή της Brinker διαπραγματεύεται μόλις 13 φορές τα μελλοντικά κέρδη, λιγότερο από το μισό της αποτίμησης της Chipotle. Για τους επενδυτές, αυτό ενδέχεται να συνιστά μια προσοδοφόρα ευκαιρία.

Η αναβίωση της Chili’s αποτελεί ένδειξη μιας βαθύτερης αλλαγής στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Σε μια εποχή όπου οι άνθρωποι αναζητούν εμπειρίες και όχι απλώς φαγητό, τα sit-down εστιατόρια επανέρχονται ως χώροι νοσταλγίας και κοινής απόλαυσης. Και όπως φαίνεται, η Chili’s έχει βρει τη σωστή συνταγή για την επιστροφή της.

Η αναβίωση αυτών των τάσεων, όπως αναφέρουν οι Financial Times, που παρατηρήθηκε τελευταία φορά πριν από τρεις δεκαετίες, δεν περιορίζεται μόνο σε λαστιχάκια μαλλιών και φαρδιά τζιν. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι casual εστιατορικές αλυσίδες που είχαν σχεδόν εγκαταλειφθεί, επιστρέφουν δυναμικά.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play