Η τεχνολογία των ιπτάμενων ταξί πλησιάζει, με στρατηγικές συνεργασίες και επενδύσεις να την προάγουν ταχύτατα. Η έννοια των ιπτάμενων ταξί έχει εξελιχθεί από σενάριο επιστημονικής φαντασίας σε τεχνολογική πραγματικότητα που πλησιάζει γοργά. Η αναδυόμενη βιομηχανία των ηλεκτρικών αεροσκαφών κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL) προσελκύει το ενδιαφέρον κυβερνητικών φορέων, επενδυτών και καινοτόμων εταιρειών. Οι πρώτες εφαρμογές του εν λόγω τομέα δεν περιορίζονται μόνο στις αστικές μεταφορές, αλλά επεκτείνονται και σε άλλους τομείς.
Πρόσφατα, ο πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών, Ντόναλντ Τραμπ, έδωσε σαφή εντολή στις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές να επιταχύνουν τη διαδικασία πιστοποίησης των eVTOL. Η πολιτική αυτή παρέμβαση στοχεύει στην προώθηση της τεχνολογικής ηγεσίας των Η.Π.Α. σε σχέση με άλλες χώρες όπως η Κίνα και η Νότια Κορέα. Αναμένονται επίσης ενέργειες που θα μειώσουν τη γραφειοκρατία και θα διευκολύνουν την είσοδο νέων εταιρειών στην αγορά, επιταχύνοντας την προσέλκυση επενδύσεων.
Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται σε ένα ευρύτερο στρατηγικό σχέδιο που περιλαμβάνει διεθνείς συνεργασίες με χώρες όπως η Βρετανία, ο Καναδάς, η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία, προκειμένου να ενοποιηθούν οι κανονισμοί πιστοποίησης για την επιτάχυνση της παγκόσμιας υιοθέτησης των eVTOL. Αν και η συζήτηση γύρω από τα ιπτάμενα ταξί επικεντρώνεται κυρίως στις αστικές μεταφορές, οι πρακτικές εφαρμογές τους είναι πολυδιάστατες και περιλαμβάνουν τομείς όπως η άμυνα, η επείγουσα ιατρική βοήθεια και οι ελαφρές εμπορευματικές μεταφορές.
Η Πολεμική Αεροπορία των Η.Π.Α. μέσω του προγράμματος Agility Prime έχει ήδη υπογράψει συμβάσεις με εταιρείες όπως η Joby Aviation και η BETA Technologies. Αυτές οι συνεργασίες λειτουργούν ως δοκιμαστικός σωλήνας για τη βελτίωση των eVTOL σε συνθήκες πραγματικών αποστολών. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Joby Aviation, JoeBen Bevirt, η στρατιωτική αξιοποίηση αυτών των αεροσκαφών ανοίγει το δρόμο και για αξιόπιστες πολιτικές εφαρμογές.
Ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα των eVTOL είναι η ηλεκτρική τους πρόωση, που μειώνει σημαντικά το κόστος ανά πτήση. Ο CEO της BETA Technologies, Κάιλ Κλαρκ, ανέφερε ότι μια πτήση από τα Χάμπτονς στο αεροδρόμιο JFK κόστισε μόλις 7 δολάρια σε ενέργεια. Εφόσον τα οχήματα αυτά μπορέσουν να αξιοποιηθούν μαζικά, το επιχειρηματικό τους μοντέλο θα καταστεί εξαιρετικά αποδοτικό.
Η Wisk Aero, θυγατρική της Boeing, εργάζεται για την ανάπτυξη πλήρως αυτόνομων ιπτάμενων ταξί, με σκοπό την εξάλειψη της ανάγκης για πιλότο. Αυτή η πλήρης αυτοματοποίηση υπόσχεται αυξημένη ασφάλεια και χαμηλότερο λειτουργικό κόστος, δημιουργώντας νέες δυνατότητες μετακίνησης σε πυκνοκατοικημένες περιοχές.
Καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται και οι ρυθμιστικές αρχές προχωρούν, τα ιπτάμενα ταξί αποκτούν πρακτική εφαρμογή και σταματούν να είναι ένα φουτουριστικό πείραμα. Αυτή η νέα εποχή στο πεδίο των μεταφορών υπόσχεται να μεταμορφώσει όχι μόνο τη μετακίνηση επιβατών, αλλά και ολόκληρους τομείς της οικονομίας.
Πηγή περιεχομένου: in.gr