Το μεγάλο στοίχημα του τουρισμού πολυτελείας συνδέεται άμεσα με την εμπειρία, την αυθεντικότητα, τη σύνδεση και την επαφή με το περιβάλλον. Και η Ελλάδα, μια χώρα γεμάτη συγκριτικά πλεονεκτήματα, διαθέτει όλα τα εχέγγυα για να το κερδίσει. Εκτός από τις υποδομές, καθώς βλέπουμε όλο και περισσότερα πεντάστερα ξενοδοχεία και μεγάλα brands να κάνουν την εμφάνισή τους, οι Έλληνες επιχειρηματίες, οι επαγγελματίες και οι κάτοικοι των προορισμών, αντιλαμβάνονται ολοένα και περισσότερο την ανάγκη να υποστηρίξουν το τουριστικό τους προϊόν με σεβασμό για τον τόπο τους, διατηρώντας την αυθεντικότητά του.
Την ίδια ώρα, η δύναμη της τεχνολογίας μπορεί να λειτουργήσει ως εργαλείο για την ενίσχυση της βιομηχανίας του τουρισμού, η οποία είναι αυτή που «θα επηρεαστεί λιγότερο από την τεχνητή νοημοσύνη, γιατί αυτό που αναζητά ο άνθρωπος διαχρονικά είναι η επαφή», όπως τόνισε η Randi Zuckerberg. Αυτή η παρατήρηση έγινε κατά τη διάρκεια του 3ου Διεθνούς Συνεδρίου Τουρισμού Πολυτελείας – The Luxury Side of Greece, που πραγματοποιήθηκε στη Σαντορίνη.
Η επιχειρηματίας και συγγραφέας ανέδειξε τον τρόπο με τον οποίο η τεχνολογία και η πολυτέλεια μπορούν να συμπορευτούν. Η ίδια εξήγησε ότι οι πιο δημοφιλείς χρήσεις της τεχνητής νοημοσύνης σήμερα σχετίζονται με τη συναισθηματική σύνδεση: «Πιστεύω ότι η πιο ασφαλής και σπουδαία βιομηχανία για να δραστηριοποιείται κανείς είναι ο τουρισμός, γιατί οι άνθρωποι αναζητούν εμπειρίες και θέλουν να νιώσουν ζωντανοί.»
Η πολυτέλεια στον τουρισμό δεν ορίζεται μόνο από το υψηλό κόστος, αλλά από την ποιότητα, τη φροντίδα και την αυθεντική εμπειρία. Η Γεωργία Νομικού, πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου και της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου Θήρας, υπογράμμισε πως η Σαντορίνη αποτελεί ώριμο παράδειγμα τουριστικού προορισμού που επαναπροσδιορίζει τη σχέση του με τη βιωσιμότητα.
Ο τουρισμός πολυτελείας ως στρατηγική ευκαιρία απαιτεί οργάνωση, όραμα και εξειδίκευση. Η Ελλάδα έχει ένα τεράστιο πλεονέκτημα: τις θάλασσές της, ενώ το yachting είναι μια από τις πιο δυναμικές μορφές τουρισμού πολυτελείας. Το κράτος διαθέτει τα κατάλληλα εργαλεία για την αναβάθμιση των τουριστικών δομών, ενισχύοντας τη δυνατότητα της χώρας μας να ανταγωνίζεται διεθνώς.
Η πολυτέλεια δεν είναι πια μόνο χρυσά λουστραρισμένα lobby και infinity pools. Είναι και η υπευθυνότητα απέναντι στον τόπο. Όπως επεσήμανε ο Νίκος Χαλκιαδάκης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου, βιωσιμότητα και πολυτέλεια πάνε μαζί. Περισσότεροι ξενοδόχοι επενδύουν σε πρακτικές που μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, αποδεικνύοντας πως η νέα πολυτέλεια είναι πράσινη, συνειδητή και ουσιαστική.
Η Σαντορίνη φιλοξένησε για τρίτη συνεχή χρονιά το Διεθνές Συνέδριο Τουρισμού Πολυτελείας – The Luxury Side of Greece, που πραγματοποιήθηκε στις 18 και 19 Οκτωβρίου 2025, στο Συνεδριακό Κέντρο Petros Nomikos. Ένας στρατηγικής σημασίας κλάδος για την Ελλάδα, ο τουρισμός υψηλού επιπέδου, βρέθηκε ξανά στο προσκήνιο, μέσα από διαλόγους και διεθνή προοπτική.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ