Σημαντική πτώση στις ολικές απώλειες πλοίων το 2024

Σημαντική πτώση στις ολικές απώλειες πλοίων το 2024

Καταγράφεται ιστορική μείωση στις ολικές απώλειες πλοίων το 2024, ενώ οι κίνδυνοι παραμένουν. Σημαντική μείωση παρατηρείται στον αριθμό των πλοίων που χαρακτηρίζονται ως ολικές απώλειες (total loss) παγκοσμίως το 2024, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Allianz Commercial. Μόλις 27 μεγάλα πλοία από έναν παγκόσμιο στόλο άνω των 100.000 χάθηκαν το 2024, αριθμός που αντιπροσωπεύει μείωση άνω του 20% σε σύγκριση με το 2023 και είναι ο χαμηλότερος στην ιστορία της ναυτιλίας.

Η στατιστική αυτή αποτυπώνει μια θετική τάση στην ασφάλεια του παγκόσμιου στόλου, καθώς τη δεκαετία του 1990 ο αριθμός των απωλειών ξεπερνούσε τα 200 πλοία ετησίως. Σύμφωνα με την Allianz, οι κίνδυνοι για τα πλοία παραμένουν ποικιλόμορφοι και εντείνονται, κυρίως λόγω της γεωπολιτικής αστάθειας, των εμπορικών δασμών, και της γήρανσης του στόλου.

Εν τω μεταξύ, οι πλοιοκτήτες αντιμετωπίζουν νέες προκλήσεις, όπως οι πολιτικοί κίνδυνοι και οι συγκρούσεις που επηρεάζουν τη ναυτιλία. Ο παγκόσμιος επικεφαλής του τομέα ναυτιλίας της Allianz Commercial, Rich Soja, δήλωσε ότι οι γεωπολιτικές εντάσεις έχουν καταστεί καθοριστικός παράγοντας για τις ναυτιλιακές ζημίες. Η Allianz εκτιμά ότι ο σκιώδης στόλος αντιπροσωπεύει πλέον περίπου το 17% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων, με σχεδόν 600 πλοία να μεταφέρουν αποκλειστικά ρωσικό πετρέλαιο.

Αναλυτικά, η έκθεση καταγράφει αύξηση 10% στα ατυχήματα ναυτιλιακής φύσης το 2024, φτάνοντας τα 3.310 περιστατικά. Οι βλάβες μηχανών συνιστούν την πλειονότητα των περιστατικών, ενώ οι πυρκαγιές και οι εκρήξεις κατέγραψαν ρεκόρ δεκαετίας με 250 αναφερόμενες περιπτώσεις. Οι Βρετανικές Νήσοι αναδείχθηκαν ως η περιοχή με τον μεγαλύτερο αριθμό περιστατικών, ακολουθούμενες από την Ανατολική Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα. Η βύθιση πλοίων παρέμεινε η κύρια αιτία των ολικών απωλειών το 2024, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 50% των αναφερόμενων περιπτώσεων.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play