Η ληστεία στο Λούβρο προσέφερε νέα ζωή στα γαλλικά κοσμήματα του Στέμματος, προκαλώντας παγκόσμιο ενδιαφέρον. Η ληστεία στο Λούβρο πέτυχε ένα αποτέλεσμα που καμία διαφημιστική εκστρατεία δεν θα μπορούσε να επιτύχει: έφερε τα γαλλικά κοσμήματα του Στέμματος, έναν από τους σπουδαιότερους θησαυρούς της Γαλλίας, στο επίκεντρο της παγκόσμιας προσοχής. Μία εβδομάδα μετά το περιστατικό, η χώρα προσπαθεί να διαχειριστεί το πλήγμα στην εθνική της κληρονομιά και να απαντήσει στα ερωτήματα σχετικά με τα κενά στην ασφάλεια. Η ληστεία ίσως χαρίσει στα αντικείμενα μια νέα, απροσδόκητη αίγλη — όπως η κλοπή της Μόνα Λίζα το 1911, που μετέτρεψε έναν τότε σχετικά άγνωστο πίνακα του Λεονάρντο ντα Βίντσι στο πιο διάσημο έργο τέχνης στον κόσμο. Η ιστορικός τέχνης Άνια Φάιρστοουν επισημαίνει ότι η Αίθουσα του Απόλλωνα θα δει ξανά τα φώτα της δημοσιότητας. Η υπόθεση έχει προκαλέσει τεράστιο διεθνές ενδιαφέρον, με ρεπορτάζ και τηλεοπτικά συνεργεία από πολλές χώρες να μεταδίδουν εικόνες από το Λούβρο και τη σφραγισμένη Αίθουσα του Απόλλωνα.
Το παγκόσμιο ενδιαφέρον γύρω από τη ληστεία έχει φτάσει σε επίπεδα συγκρίσιμα με εκείνα που παρατηρήθηκαν μετά την προβολή του βίντεο Apeshit των Beyoncé και Jay-Z το 2018. Αν και τα κοσμήματα του βρετανικού Στέμματος κυριαρχούσαν στη φαντασία του κοινού μέσω των τελετών στέψης, τα γαλλικά κοσμήματα παρέμεναν περισσότερο σύμβολα ιστορίας. Με τη ληστεία, φαίνεται να αλλάζει αυτή η ισορροπία.
Μέσα στα κλεμμένα αντικείμενα περιλαμβάνεται το στέμμα της αυτοκράτειρας Ευγενίας, το οποίο, αν και δεν έχει κλαπεί, έχει γίνει εμβληματικό. Οι δράστες, σύμφωνα με τις γαλλικές αρχές, ανέβηκαν με ανυψωτικό καλάθι, παραβίασαν ένα παράθυρο και διέφυγαν με μοτοσικλέτες. Η λεία ανέρχεται σε αξία άνω των 100 εκατομμυρίων δολαρίων, περιλαμβάνοντας κοσμήματα που συνδέονται με ιστορικά πρόσωπα.
Η διευθύντρια του Λούβρου, Laurence des Cars, παραδέχθηκε σοβαρές αδυναμίες στα μέτρα ασφαλείας και πρότεινε ενίσχυση της ασφάλειας με νέες κάμερες και μόνιμη αστυνομική παρουσία. Ο υπουργός Εσωτερικών Λοράν Νουνιές χαρακτήρισε τη ληστεία ανυπολόγιστη απώλεια πολιτιστικής κληρονομιάς, προειδοποιώντας για τις συνέπειες της αλλοίωσης των κοσμημάτων.
Παρά την αναστάτωση, το μουσείο παραμένει γεμάτο επισκέπτες, που συγκεντρώνονται για να δουν τον τόπο του εγκλήματος. Η Αίθουσα του Απόλλωνα παραμένει σφραγισμένη, όμως η απουσία της έχει ήδη γίνει νέο αξιοθέατο. Το αν η απώλεια θα μετατραπεί σε θρύλο, όπως συνέβη με τη Μόνα Λίζα, μένει να φανεί.
Βίντεο:
Πηγή περιεχομένου: in.gr
![]()
