Το ρολόι που επαναστάτησε στον τομέα των αθλητικών χορηγιών

Το ρολόι που επαναστάτησε στον τομέα των αθλητικών χορηγιών

Η ιστορία του Rolex Oyster και η επιρροή του στις αθλητικές χορηγίες ξεκινά με την τολμηρή κολυμβήτρια Μερσέντες Γκλάιτζ. Text: Ήταν Οκτώβριος του 1927, όταν η Μερσέντες Γκλάιτζ, μια νεαρή Βρετανίδα με γερμανικές ρίζες και πάθος για τη θάλασσα, κατάφερε το φαινομενικά ακατόρθωτο: διέσχισε κολυμπώντας τον παγωμένο Κανάλι της Μάγχης σε λίγο παραπάνω από δεκαπέντε ώρες. Αυτό το επίτευγμα αναδείχθηκε ως εθνική είδηση στη Μεγάλη Βρετανία, αν και σύντομα αμφισβητήθηκε. Για να υπερασπιστεί την αλήθεια της, η Γκλάιτζ αποφάσισε να επαναλάβει την προσπάθεια, γεγονός που την οδήγησε να γράψει μία από τις πιο σημαντικές σελίδες στην ιστορία της αθλητικής επικοινωνίας.

Η δεύτερη προσπάθειά της, στις 21 Οκτωβρίου, δεν ολοκληρώθηκε, αλλά έγινε το σημείο καμπής για μία νέα εποχή. Τη συνόδευαν δημοσιογράφοι και φωτογράφοι, με την Daily Mail να μισθώνει ακόμη και αεροπλάνο για να απαθανατίσει το γεγονός από ψηλά. Η δημοσιότητα γύρω από το εγχείρημα ήταν τεράστια, προσελκύοντας την προσοχή του Χανς Βιλσντορφ, συνιδρυτή της Rolex. Ο Βιλσντορφ, που είχε πρόσφατα λανσάρει το πρώτο αδιάβροχο ρολόι, το Rolex Oyster, είδε μια μοναδική ευκαιρία να αποδείξει τη λειτουργικότητά του. Προσέγγισε την Γκλάιτζ προσφέροντάς της να φορέσει το ρολόι στην επαναληπτική της κολυμβητική αποστολή, αν και εκείνη τελικά το έδεσε γύρω από τον λαιμό της για να μην περιορίσει τις κινήσεις της.

Το Rolex παρέμεινε βυθισμένο για πάνω από δέκα ώρες, αντέχοντας τις πιο σκληρές συνθήκες. Όταν η προσπάθεια της Μερσέντες ολοκληρώθηκε, ο Βιλσντορφ είχε την απόδειξη που ήθελε: το ρολόι όχι μόνο λειτούργησε άψογα, αλλά επιβίωσε και από τις χαμηλές θερμοκρασίες. Η Γκλάιτζ ανέφερε ότι η λειτουργία του δεν διαταράχθηκε ποτέ, κάτι που άφησε τους δημοσιογράφους άφωνους.

Η εταιρεία εκμεταλλεύτηκε τη δημοσιότητα με μαεστρία. Η καμπάνια που ακολούθησε, με τίτλο Το ρολόι που αψήφησε τη Μάγχη, θεωρείται ορόσημο και το πρώτο παράδειγμα αθλητικής χορηγίας. Το Rolex Oyster έγινε θρύλος, και η Γκλάιτζ η πρώτη πρεσβευτής αθλητικής μάρκας στον κόσμο. Σχεδόν έναν αιώνα αργότερα, το Rolex επιστρέφει στο προσκήνιο με δημοπρασία που θα πραγματοποιηθεί στη Γενεύη, με εκτιμώμενη αξία άνω του 1 εκατομμυρίου ευρώ.

Η Rolex έχει ταυτίσει την εικόνα της με εκείνους που τολμούν σε απαιτητικά εγχειρήματα, και σήμερα, οι διάδοχοι της Γκλάιτζ είναι αστέρες όπως ο Ρότζερ Φέντερερ και ο Κάρλος Αλκαράθ, όλοι πρεσβευτές της φιλοσοφίας που ξεκίνησε το 1927 με μία γυναίκα που δεν δίστασε να βουτήξει στα κύματα φορώντας ένα ρολόι στον λαιμό της. Αυτή η πράξη δεν ήταν μόνο δοκιμασία αντοχής για το Rolex, αλλά και σημείο εκκίνησης ενός σύγχρονου αθλητικού πολιτισμού όπου η επιτυχία και η τεχνολογία συνδέονται πιο στενά από ποτέ.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play