Τζακ Κέρουακ: Μια τρωτή προσωπικότητα

Τζακ Κέρουακ: Μια τρωτή προσωπικότητα

Εξερευνήστε την πολυδιάστατη ζωή και κληρονομιά του Τζακ Κέρουακ, μιας εμβληματικής φιγούρας της λογοτεχνίας. Πολλοί από τους πρωταγωνιστές της αντικουλτούρας της δεκαετίας του ’60 έχουν ξεθωριάσει —ορισμένοι δεν ήταν και τόσο αξιοσημείωτοι— ωστόσο οι Μπίτνικ, που επηρέασαν βαθύτατα την εποχή τους, διατηρούν την απήχησή τους αναλλοίωτη. Αυτό οφείλεται ίσως στο γεγονός ότι υπήρξαν αυθεντικοί συγγραφείς, σε αντίθεση με την επιφανειακή δημοτικότητα που παρέχουν τα μέσα ενημέρωσης. Πληθώρα σχολίων και δημοσιευμάτων εμφανίστηκαν μετά τον θάνατο των Άλεν Γκίνσμπεργκ και Γουίλιαμ Μπάροουζ πέρυσι, υποδεικνύοντας τη διαρκή επίδραση του Κέρουακ. Το έργο του «Στον δρόμο» (1957), που επί έξι χρόνια δεν είχε εκδοθεί, έχει πουλήσει σήμερα περισσότερα από 3 εκατομμύρια αντίτυπα, παρόλο που οι αρχικές κριτικές ήταν αρνητικές. Αλλάζοντας τη ζωή πολλών αναγνωστών, το έργο του υπηρέτησε ως πηγή έμπνευσης για καλλιτέχνες και συγγραφείς όπως οι Νόρμαν Μέιλερ και Τζον Απντάικ.

Από το 1973, που κυκλοφόρησε η πρώτη βιογραφία του Κέρουακ από την Αν Τσάρτερς, πολλές βιογραφίες και απομνημονεύματα έχουν καταγράψει την πολυτάραχη ζωή του, την οποία ο ίδιος κατέγραψε με προσοχή σε περισσότερους από 20 τόμους. Ο Κέρουακ διέθετε όχι μόνο εξαιρετική μνήμη και ικανότητα αναπαράστασης των γεγονότων, αλλά και μια έντονη επιθυμία να γράφει συνεχώς, διατηρώντας όλα τα σημειώματά του. Το 1995 δημοσιεύθηκε η πρώτη επιλογή επιστολών του και οι εκδόσεις Viking προγραμματίζουν τη κυκλοφορία πολλών τόμων με αποσπάσματα από τα 120 σημειωματάρια του ημερολογίου του.

Αυτό που αναδύεται μέσα από αυτά τα έργα είναι μια συναρπαστική αλλά και θλιβερή ιστορία. Ο Κέρουακ, προερχόμενος από γαλλοκαναδούς γονείς σε μια βιομηχανική πόλη της Μασαχουσέτης, υπήρξε ένα ντροπαλό και ονειροπαρμένο παιδί που δεν μιλούσε αγγλικά μέχρι την ηλικία των πέντε. Γνώρισε τη δόξα ως σταρ του γυμνασίου και αργότερα περιπλανήθηκε από τα βάθη της Αμερικής ως το Παρίσι και το Μαρόκο, αναζητώντας συνεχώς νέες εμπειρίες.

Ανάμεσα στην ολοκλήρωση και την έκδοση του «Στον δρόμο», ο Κέρουακ έγραψε αρκετά έργα που απορρίφθηκαν από τους εκδότες. Καθώς η Κραυγή του Γκίνσμπεργκ και το μυθιστόρημά του κέρδισαν προσοχή, ο Κέρουακ είχε χάσει το ενδιαφέρον του για την Μπιτ κουλτούρα, ζώντας μια απομονωμένη ζωή.

Ο Άμπερν, ο τελευταίος του εκδότης, προσπαθούσε να ενθαρρύνει τον Κέρουακ με ερωτήσεις για τα έργα του. Αν και δίνει νέες λεπτομέρειες σχετικά με την έκδοση των τελευταίων του μυθιστορημάτων, η σχέση του με την έκδοση τους ήταν περιορισμένη.

Ο μόνος λόγος για μια νέα αφήγηση της ιστορίας του Κέρουακ είναι να ρίξει φως στη διαρκή επιρροή του στην αμερικανική κουλτούρα. Ωστόσο, ο Άμπερν προσεγγίζει τον Κέρουακ ως μια πολυδιάστατη προσωπικότητα, αναδεικνύοντας τις εσωτερικές του συγκρούσεις και την αυτοκαταστροφική του φύση.

Ο Κέρουακ, που επιθυμούσε να γίνει συγγραφέας και όχι πρότυπο, τελικά απελευθέρωσε άλλους συγγραφείς και αναγνώστες από κοινωνικές συμβατικότητες, με την φιλοσοφία του να προκαλεί ακόμα συζητήσεις σχετικά με το νόημα της ζωής και της τέχνης σήμερα.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play