Ανάπτυξη της περιφέρειας: Ο εθνικός στόχος για την Ελλάδα του 2030

Ανάπτυξη της περιφέρειας: Ο εθνικός στόχος για την Ελλάδα του 2030

Στο Regional Growth Conference (RGC) 2026 συμμετείχε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Θανάσης Κοντογεώργης, παρουσιάζοντας το ολοκληρωμένο θεσμικό και χρηματοδοτικό πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής για την Περιφερειακή και Τοπική Ανάπτυξη, με ορίζοντα το 2035.

Ο υφυπουργός τόνισε ότι το 2026 είναι έτος-ορόσημο, καθώς ολοκληρώνεται ο στρατηγικός σχεδιασμός που θα καθορίσει την πορεία της ελληνικής περιφέρειας για την επόμενη δεκαετία. Στόχος είναι η «διπλή σύγκλιση», δηλαδή η σύγκλιση της εθνικής οικονομίας με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και η εσωτερική σύγκλιση των περιφερειών, ώστε τα οφέλη της ανάπτυξης να διαχέονται δίκαια και ομοιογενώς, ενισχύοντας την κοινωνική συνοχή.

«Οι διαδοχικές παγκόσμιες κρίσεις μας πήγαν πίσω, αλλά διδασκόμαστε από τα λάθη του παρελθόντος. Η περιφερειακή ανάπτυξη απομακρύνεται από το μοντέλο των αποσπασματικών παρεμβάσεων. Μεταβαίνουμε σε νέα θεσμική αρχιτεκτονική με 50 Τοπικά Σχέδια Ανάπτυξης ανά Περιφερειακή Ενότητα, συνδιαμορφωμένα με τις τοπικές κοινωνίες», δήλωσε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός.

Η συνεργατικότητα και η διαβούλευση με όλους τους φορείς αναδείχθηκαν ως βασικές εγγυήσεις για την επιτυχία του εγχειρήματος. Το νέο Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης εισάγει αυστηρά εργαλεία προγραμματισμού και λογοδοσίας, διασφαλίζοντας τη βιωσιμότητα των δημόσιων επενδύσεων.

Ο υφυπουργός ανέπτυξε τη στρατηγική για τον συντονισμό όλων των χρηματοδοτικών πόρων, ώστε να λειτουργούν ως ένα ενιαίο σύστημα χωρίς επικαλύψεις. Αυτή η συστηματική δουλειά θα αποτελέσει τον κορμό του εθνικού προγράμματος για τον νέο ευρωπαϊκό προϋπολογισμό, με στόχο την περιφερειακή συνοχή και τις στρατηγικές επενδύσεις.

Στην παρουσίαση αναφέρθηκαν οι ιδιαιτερότητες της Δυτικής Ελλάδας και οι στρατηγικές για την ανάπτυξη των υποδομών. Στην Αχαΐα, η έμφαση είναι στη συνδεσιμότητα και την επιχειρηματικότητα, ενώ στην Αιτωλοακαρνανία προτεραιότητα είναι η διασύνδεση του πρωτογενούς τομέα με τη μεταποίηση. Στην Ηλεία, η στρατηγική επικεντρώνεται στην αγροτική αναβάθμιση και την ανάδειξη της Αρχαίας Ολυμπίας.

Κλείνοντας, ο υφυπουργός επισήμανε ότι η οικονομική σύγκλιση και η στήριξη της νέας γενιάς στην περιφέρεια είναι ενιαία αποστολή της κυβέρνησης, που υπηρετείται με διαφάνεια και αναπτυξιακό ρεαλισμό.

Loading

Play