Ανασχεδιασμός του τουρισμού 2025: Οι προοπτικές και οι προκλήσεις για τις αερομεταφορές προς νέες αγορές

Ανασχεδιασμός του τουρισμού 2025: Οι προοπτικές και οι προκλήσεις για τις αερομεταφορές προς νέες αγορές

Την ανάπτυξη των αερομεταφορών προς τις νέες αγορές, αλλά και τις προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουν στο εγχείρημά τους υπογράμμισαν εκπρόσωποι αεροπορικών εταιρειών και φορέων διαχείρισης αεροδρομίων, μιλώντας στο συνέδριο Reimagine Tourism 2025, που διοργάνωσε η εφημερίδα «Καθημερινή» σήμερα Τετάρτη 19 Νοεμβρίου στο Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Η Aegean Airlines έχει εξαντλήσει σχεδόν τις δυνατότητες επέκτασής της σε ευρωπαϊκούς προορισμούς και τώρα σχεδιάζει πτήσεις προς προορισμούς εκτός Ευρώπης, με στόχο την αεροπορική σύνδεση με την Ινδία. Όπως ανέφερε η διευθύντρια Εταιρικών Σχέσεων και Επικοινωνίας της Aegean Airlines, Μαρίνα Βάλβη, με την έλευση των νέων αεροσκαφών η εταιρεία φιλοδοξεί να επιτύχει τη σύνδεση αυτή μέσα στο 2026. Η πολύ μεγάλη αγορά της Ινδίας ανοίγει τεράστιες ευκαιρίες για τουριστικές επιχειρήσεις και πολιτισμικές ροές στην Αθήνα, ενισχύοντας τη θέση της Ελλάδας ως κόμβο στη ΝΑ Ευρώπη. Κατά την κ. Βάλβη, η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η επιλογή της νέας αγοράς, καθώς και οι γεωπολιτικοί παράγοντες και ο ανταγωνισμός, που είναι σημαντικοί στον τομέα των αερομεταφορών. Εξειδικεύοντας το παράδειγμα της Ινδίας, ανέφερε ότι οι μακρές διαδικασίες για την έκδοση βίζας ενισχύουν τις προκλήσεις για τον σχεδιασμό του δρομολογίου.

Η ίδια τόνισε ότι έχουν παραληφθεί μέχρι σήμερα 38 καινούργια αεροσκάφη από την αρχική παραγγελία των 60, με πρόβλεψη για δύο από αυτά να κάνουν δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων, ώστε να εξυπηρετούν ταξίδια διάρκειας 10 έως 10,30 ωρών. Εξετάζονται και οι πιθανές επιλογές για την επέκταση των δρομολογίων προς την Υποσαχάρεια Αφρική και τη Νιγηρία, τις χώρες του Καυκάσου και το Ουζμπεκιστάν, καθώς και πιο εξωτικούς προορισμούς όπως οι Σεϋχέλλες και οι Μαλβίδες Νήσοι.

Η διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, Ιωάννα Παπαδοπούλου, επεσήμανε ότι η διαδικασία για το άνοιγμα σε καινούργιες αγορές είναι συναρπαστική αλλά απαιτεί χρόνο. Σημαντικές προϋποθέσεις είναι η μακροοικονομική κατάσταση, οι γεωπολιτικοί παράγοντες και η ελκυστικότητα του προορισμού. Σύμφωνα με την ίδια, υπάρχουν και άλλες εταιρείες όπως η ινδική Indigo που μετακινούν επιβάτες προς την Αθήνα και δημιουργούν ευκαιρίες για απευθείας διασύνδεση.

Η κ. Παπαδοπούλου υπογράμμισε ότι η διασυνδεσιμότητα είναι κρίσιμη για την επιτυχία του αεροδρομίου. Μια αύξηση 10% στη διασυνδεσιμότητα επιδρά θετικά στην οικονομία, την απασχόληση και την κοινωνική ευημερία. Το Αεροδρόμιο Αθηνών έχει σημειώσει σημαντική άνοδο στη διασυνδεσιμότητα, προχωρώντας από την 15η θέση το 2019 στην 8η σήμερα.

Ο γενικός διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, Γιώργος Βήλος, δήλωσε ότι το 2025 θα είναι χρονιά-ρεκόρ για τα 14 αεροδρόμια που διαχειρίζεται η εταιρεία, φτάνοντας τους 37 εκατομμύρια επιβάτες, παρά τις προκλήσεις από φυσικά φαινόμενα.

Τέλος, υπογράμμισε ότι η Fraport έχει επενδύσει περίπου 2 δισ. ευρώ από το 2017 και συνεχίζει να σχεδιάζει στρατηγικές συνεργασίες με τοπικούς φορείς για την προσέλκυση επιβατών και την ενίσχυση των υποδομών.

Loading

Play