Η αναβάθμιση της οδού Πόντου στη Θεσσαλονίκη προχωρά δυναμικά, καθώς η επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά φέρνει στο προσκήνιο ένα από τα μεγαλύτερα έργα αστικής ανάπτυξης της περιοχής. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει χαρακτηρίσει τη διάνοιξη της οδού ως έργο εθνικής σημασίας.
Η προέκταση της οδού Πόντου θα ενσωματωθεί πλήρως στον αστικό ιστό, με την έγκριση του ρυμοτομικού σχεδίου του Δήμου Καλαμαριάς, μεταμορφώνοντας τη φυσιογνωμία της περιοχής μέσω νέων υποδομών. Το έργο δεν περιορίζεται μόνο σε οδικές παρεμβάσεις, αλλά λειτουργεί ως κρίσιμος μηχανισμός υποστήριξης του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Η σημερινή κατάσταση της οδού Πόντου, με τις αδιαμόρφωτες επιφάνειες και τα ασυνεχή πεζοδρόμια, αναμένεται να αλλάξει ριζικά, πληρώντας τις προδιαγραφές προσβασιμότητας για τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, επισκέφθηκε πρόσφατα την περιοχή και δήλωσε ότι η ολοκλήρωση της επέκτασης του Μετρό είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την αναβάθμιση του αστικού ιστού.
Η κατασκευή της οδού Πόντου είναι συμπληρωματική και απαραίτητη για τη λειτουργία της νέας γραμμής του Μετρό, εξυπηρετώντας τέσσερις από τους πέντε σταθμούς της γραμμής Καλαμαριάς. Με αυτόν τον τρόπο, διευκολύνονται οι καθημερινές μετακινήσεις και αναβαθμίζεται η Καλαμαριά ως σύγχρονη αστική υποδομή.
Η χρηματοδότηση του έργου ανέρχεται σε 13 εκατομμύρια ευρώ, με στόχο την αποπληρωμή των απαλλοτριώσεων κατά μήκος της οδού. Το Υπουργείο προγραμματίζει την εξασφάλιση πόρων για τις υπόλοιπες απαλλοτριώσεις, διασφαλίζοντας την απρόσκοπτη υλοποίηση του έργου.
![]()

