Μια νέα πρωτοβουλία για την αναβάθμιση του σχεδιασμού και της λειτουργίας του δημόσιου σχολείου ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, το οποίο καλεί τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας να εκπονήσουν εξειδικευμένη επιστημονική μελέτη σχετικά με τα οικονομικά της εκπαίδευσης.
Η ανακοίνωση έγινε σήμερα, Δευτέρα, και τονίστηκε ότι αυτή η πρωτοβουλία, με προϋπολογισμό 300.000 ευρώ, θα χρηματοδοτηθεί μέσω του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης του ΥΠΑΙΘΑ. Στόχος είναι η ανάπτυξη ενός αξιόπιστου εργαλείου ανάλυσης και υποστήριξης των πολιτικών αποφάσεων για την αναβάθμιση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας της Α΄θμιας και Β΄θμιας εκπαίδευσης.
Η υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, δήλωσε ότι ανοίγουμε για πρώτη φορά το κεφάλαιο των οικονομικών της δημόσιας εκπαίδευσης, με σκοπό να αποκτήσει η Πολιτεία μια πλήρη εικόνα του λειτουργικού αποτυπώματος των σχολικών μονάδων, ώστε οι αποφάσεις να βασίζονται σε δεδομένα και όχι σε αποσπασματικές εκτιμήσεις.
Η μελέτη θα περιλαμβάνει τη δημιουργία σύγχρονης μεθοδολογίας καταγραφής, εστιάζοντας στην ανάπτυξη δεικτών για την εκτίμηση του κόστους λειτουργίας των σχολικών μονάδων, στην ενίσχυση της αυτονομίας των σχολείων και στη βελτίωση της διαχείρισης των διαθέσιμων πόρων.
Τα αποτελέσματα αναμένονται να συμβάλλουν στη διαφάνεια και την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των πόρων στην εκπαίδευση, εξετάζοντας παραμέτρους όπως το κόστος λειτουργίας σχολικών μονάδων και εναλλακτικά μοντέλα οργάνωσης του σχολικού χάρτη.
![]()

