Απομάκρυνση καλωδίων τρόλεϊ και μετάβαση σε ηλεκτρικά λεωφορεία στον Πειραιά και την Αθήνα. Από τον Πειραιά άρχισε σήμερα Κυριακή (7/12) η διαδικασία απομάκρυνσης των καλωδίων των τρόλεϊ, στο πλαίσιο ενός ευρύτερου προγράμματος αναβάθμισης του δικτύου Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Η αποξήλωση αυτών των οχημάτων, μετά από 72 χρόνια συνεχούς λειτουργίας στους δρόμους της Αθήνας και του Πειραιά, σηματοδοτεί το τέλος μιας εποχής. Στην εκδήλωση παρευρέθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ο οποίος αντιμετώπισε εντάσεις με εργαζομένους που εκφράζουν τις ανησυχίες τους σχετικά με τη διαδικασία, όπως αναφέρει η ΕΡΤ.
Το νέο σχέδιο προβλέπει ότι για κάθε δύο τρόλεϊ που αποσύρονται θα αποκτώνται τρία ηλεκτρικά λεωφορεία, ενισχύοντας τη διαθεσιμότητα οχημάτων. Ο κ. Κυρανάκης διαβεβαίωσε τους εργαζομένους ότι η απόφαση λήφθηκε με γνώμονα την τεχνική κατάσταση του υφιστάμενου δικτύου και το οικονομικό όφελος για το Δημόσιο. Επιπλέον, υποσχέθηκε ότι δεν θα χαθεί καμία θέση εργασίας και ότι θα γίνουν νέες προσλήψεις οδηγών με αντίστοιχες μισθολογικές αυξήσεις, ενώ τα δρομολόγια θα γίνουν πιο συχνά και αξιόπιστα.
Όπως ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, ξεκινά η κατάργηση του 70% των εναέριων καλωδίων, αρχικά στον Πειραιά και αργότερα στην Αθήνα, με στόχο την απελευθέρωση του αστικού ορίζοντα και τη μείωση των εξόδων συντήρησης. Στο πλαίσιο αυτής της μετάβασης, οι γραμμές 17 και 20 θα αντικατασταθούν από σύγχρονα ηλεκτρικά λεωφορεία, καθώς το κόστος λειτουργίας ανά χιλιόμετρο είναι σημαντικά χαμηλότερο: 5,5 ευρώ για τα τρόλεϊ έναντι μόλις 2,5 ευρώ για τα ηλεκτρικά λεωφορεία. Παράλληλα, το παλιό δίκτυο θα απαιτούσε εκτενή ανακατασκευή, με κόστος που υπολογίζεται σε 20 εκατομμύρια ευρώ, καθιστώντας την αλλαγή αναγκαία και οικονομικά βιώσιμη.
Πηγή περιεχομένου: in.gr
![]()
