Μετά την έναρξη λειτουργίας του νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου, ένας νέος αυτοκινητόδρομος έρχεται να ενισχύσει αποφασιστικά το δίκτυο της Στερεάς Ελλάδας και τη σύνδεσή της με τη Δυτική. Ο αυτοκινητόδρομος Μπράλος-Άμφισσα, ο οποίος αναπτύσσεται μέσα σε δύσκολες γεωλογικές συνθήκες, παίρνει σιγά-σιγά μορφή και αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά την οδική ασφάλεια στην περιοχή.
Η κατασκευαστική ιδιαιτερότητα και δυσκολία του νέου αυτοκινητοδρόμου, που υλοποιεί ο Όμιλος ΑΒΑΞ, είναι ότι από τα 24 χιλιόμετρα δρόμου, ένα σημαντικό μέρος δημιουργείται μέσα στο σκληρό ανάγλυφο της περιοχής. Έτσι, απαιτήθηκε η ανάπτυξη έξι εργοταξίων. Κυριαρχούν, δε, οι δύο μεγάλες σήραγγες 2,2 χλμ και 2,4 χλμ, οι έξι γέφυρες, που έχουν συνολικό μήκος ενός χιλιομέτρου, καθώς και οι έξι ανισόπεδοι κόμβοι.
Οι εργασίες κατασκευής είναι πλέον ορατές σχεδόν σε όλο το μήκος του έργου, οι εργασίες κατασκευής των γεφυρών είναι σε εξέλιξη και οι χωματουργικές εργασίες έχουν αναπτυχθεί σε όλο το μήκος της οδού. Η διάνοιξη των δύο σηράγγων γίνεται με τον παραδοσιακό τρόπο και έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή των στομίων τους.
Ο άξονας Μπράλος – Άμφισσα θα εξασφαλίσει βελτίωση της οδικής ασφάλειας, μείωση του απαιτούμενου χρόνου της διαδρομής από Πάτρα και Αντίρριο έως Λαμία και τουριστική ανάπτυξη των βορείων παραλίων του Κορινθιακού και του Πατραϊκού Κόλπου, καθώς και της ευρύτερης περιοχής από την οποία διέρχεται ο δρόμος.
Στο έργο απασχολούνται 250 εργαζόμενοι διαφόρων ειδικοτήτων, όπως μηχανικοί, διοικητικοί, χειριστές, οδηγοί και τεχνίτες, καθώς και 160 μηχανήματα και οχήματα έργου διαφόρων τύπων. Ο οδικός άξονας Μπράλος – Άμφισσα είναι τμήμα του οδικού άξονα Λαμίας-Ιτέας και η συμβατική αξία του έργου είναι 207 εκατ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ), ενώ αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στις αρχές του 2028.
* Επισυνάπτονται φωτογραφίες του έργου, οι οποίες παραχωρήθηκαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ από την κατασκευάστρια του έργου εταιρεία.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ