Έρευνα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας αποκαλύπτει την αντίληψη των Ελλήνων για τα κλιματικά ουδέτερα προϊόντα

Έρευνα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας αποκαλύπτει την αντίληψη των Ελλήνων για τα κλιματικά ουδέτερα προϊόντα

  «Κλιματικά ουδέτερο προϊόν είναι αυτό για το οποίο υπολογίζονται οι εκπομπές CO που προκύπτουν σε όλο τον κύκλο ζωής του, από την παραγωγή πρώτων υλών μέχρι και την τελική του χρήση, την απόρριψη ή ανακύκλωσή του. Οι επιχειρήσεις που παράγουν και διακινούν τέτοια προϊόντα προχωρούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για μείωση εκπομπών (π.χ. επιλογή βιώσιμων υλικών, χαμηλή κατανάλωση ενέργειας) και αντιστάθμιση των υπολοίπων εκπομπών σε όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής του προϊόντος, έτσι ώστε το προϊόν να καταλήγει να έχει μηδενικό καθαρό αποτύπωμα άνθρακα».

  Η ανάλυση αυτών των παραγόντων είναι κρίσιμη για την προώθηση της βιώσιμης κατανάλωσης και την επίτευξη των στόχων για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

  Η έρευνα διεξήχθη στις αρχές του 2025 (Ιανουάριος – Μάρτιος) και περιλαμβάνει απαντήσεις 200 συμμετεχόντων.

  Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι οι συμμετέχοντες στην έρευνα διαθέτουν περιορισμένη ως μέτρια γνώση για το τί είναι ένα κλιματικά ουδέτερο προϊόν. Επιπλέον, τείνουν να αγνοούν ότι οι πιστώσεις άνθρακα (carbon credits) μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο εμπορίας σε υποχρεωτικές και εθελοντικές αγορές και ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση και η χώρα μας έχουν δεσμευτεί να επιτύχουν κλιματική ουδετερότητα έως το 2050.

  Σύμφωνα με την έρευνα, τα κριτήρια με τα οποία οι Έλληνες καταναλωτές θα προχωρούσαν στην αγορά κλιματικά ουδέτερων προϊόντων, αφορούν δύο βασικές κατηγορίες: κριτήρια ποιότητας και κριτήρια περιβαλλοντικής προστασίας.

  Σημαντικό είναι ότι το 63,5% των ερωτηθέντων θα άλλαζαν ένα προϊόν καθημερινής χρήσης με ένα αντίστοιχο βασισμένο στην κλιματική ουδετερότητα προκειμένου να βοηθήσουν το περιβάλλον.

  Οι ερωτηθέντες θεωρούν μέτρια έως σημαντική την εμπιστοσύνη των καταναλωτών ότι οι ισχυρισμοί των επιχειρήσεων σχετικά με τη βιωσιμότητα υποστηρίζονται από επιστημονική αξιολόγηση και αναδεικνύουν οφέλη όπως η ενδυνάμωση της λήψης ενημερωμένων και περιβαλλοντικά υπεύθυνων αποφάσεων αγοράς.

  Συνολικά, οι απαντήσεις των γυναικών ανέδειξαν μεγαλύτερη ευαισθησία για τα θέματα αειφορίας, ενώ υψηλά επίπεδα γνώσεων παρατηρήθηκαν σε άτομα ηλικίας 16-20 ετών και άνω των 60.

Loading

Play