Εθνική στρατηγική για την ενίσχυση της ενημερωτικής παιδείας των νέων και την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης

Εθνική στρατηγική για την ενίσχυση της ενημερωτικής παιδείας των νέων και την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης

   Την έναρξη μιας εθνικής προσπάθειας για την ενίσχυση του ειδησεογραφικού γραμματισμού των νέων και την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης σηματοδοτεί η επιμόρφωση εκπαιδευτικών, που ξεκίνησε στις 15 Οκτωβρίου στο πλαίσιο του πιλοτικού προγράμματος Γραμματισμός στις Ειδήσεις για Νέους- Καλλιεργώντας Κριτικούς Αναγνώστες.

   Η επιμόρφωση αποτελεί το πρώτο βήμα του προγράμματος, το οποίο θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε 33 Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας και της διασποράς. Η επιμόρφωση θα έχει διάρκεια ενός μήνα και από τις 15 Νοεμβρίου 2025 θα αρχίσει η πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος στις σχολικές τάξεις.

   Στόχος του προγράμματος, όπως δήλωσε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, είναι με τη βοήθεια της εκπαιδευτικής κοινότητας και των δημοσιογράφων οι μαθητές να μπορούν να αναγνωρίζουν και να διακρίνουν το σχόλιο από την είδηση, την αλήθεια από το ψέμα.

   Η Εθνική Στρατηγική για την Παιδεία στα Μέσα, που θεσμοθετείται στο πλαίσιο σχεδίου νόμου, έχει στόχο τη συνολική ενίσχυση της ενημερωτικής και επικοινωνιακής παιδείας των πολιτών, την καλλιέργεια δεξιοτήτων κριτικής πρόσληψης και παραγωγής περιεχομένου.

   Η στρατηγική συνιστά ένα πλαίσιο δημόσιας πολιτικής, περιλαμβάνει ειδικούς στόχους, μέτρα πολιτικής, δράσεις και δείκτες αποτίμησης αποτελεσματικότητας.

   Ο Γενικός Γραμματέας Επικοινωνίας & Ενημέρωσης τόνισε ότι η Ελλάδα, με το νέο νομοσχέδιο, κάνει ένα μεγάλο βήμα μπροστά και περνάει στην πρωτοκαθεδρία των ευρωπαϊκών χωρών που υλοποιούν τέτοιες στρατηγικές.

   Το πρόγραμμα περιλαμβάνει καινοτόμες δράσεις που συνδέουν τη σχολική κοινότητα με την ενημέρωση και τον δημόσιο διάλογο, όπως διαδραστικά εργαστήρια στα σχολεία και συνεργασίες με ΜΜΕ και πανεπιστήμια.

   Οι μαθητές θα συμμετάσχουν σε διεθνείς δράσεις της UNESCO και του The Economist Educational Foundation, προωθώντας τη διαπολιτισμική κατανόηση.

   Η υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι με το πρόγραμμα κάνουμε ένα ουσιαστικό βήμα για να ενισχύσουμε τη σκέψη και τη δημοκρατική παιδεία των μαθητών μας.

   Ο καθηγητής του ΑΠΘ εξήγησε ότι το πρόγραμμα αξιοποιεί 16 χρόνια εμπειρίας και έρευνας στον τομέα του ειδησεογραφικού γραμματισμού, αποσκοπώντας στην προώθηση της κριτικής σκέψης και ψηφιακής υπευθυνότητας στους μαθητές.

Loading

Play