Σε μια περίοδο που η Ευρώπη επενδύει στρατηγικά σε υποδομές υψηλής προστιθέμενης αξίας, η Ελλάδα επιστρέφει στον ευρωπαϊκό χάρτη των σιδηροδρομικών μεταφορών. Η πρόσφατη έγκριση χρηματοδότησης ύψους 277,2 εκατ. ευρώ από τον Μηχανισμό Connecting Europe Facility (CEF) για την αναβάθμιση της γραμμής Αλεξανδρούπολη-Πύθιο αναδεικνύει τη στήριξη και εμπιστοσύνη της ΕΕ στα έργα σιδηροδρομικών υποδομών.
Το έργο, συνολικού μήκους 68 χιλιομέτρων, περιλαμβάνει την αναβάθμιση της υφιστάμενης μονής γραμμής, την κατασκευή υποδομής δεύτερης γραμμής, την αναβάθμιση σταθμών και στάσεων, καθώς και κρίσιμες παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο. Μαζί με τη χρηματοδότηση 219,6 εκατ. ευρώ για το τμήμα Πύθιο-Ορμένιο, ολοκληρώνεται η χρηματοδοτική κάλυψη για τη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο, με συνολική ευρωπαϊκή στήριξη που ξεπερνά τα 496 εκατ. ευρώ.
Το έργο αναβάθμισης της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Πύθιο – Ορμένιο περιλαμβάνει τη δημιουργία νέων σιδηροδρομικών σταθμών, σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης και αποκατάσταση του οδικού δικτύου, ενώ θα ενισχύσει τη διασυνδεσιμότητα της Ελλάδας με τις γειτονικές χώρες.
Η στρατηγική σημασία αυτού του έργου είναι μεγάλη, καθώς η ολοκλήρωσή του θα βελτιώσει τις διασυνοριακές συνδέσεις µε τη Βουλγαρία και την Τουρκία.
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: Ξεκινάει το έργο για την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής από την Αλεξανδρούπολη προς το Ορμένιο, ώστε να μπορέσουμε να δώσουμε μια εξαγωγική προοπτική, αλλά και να μπούμε με τρόπο αποφασιστικό στο κομμάτι της στρατιωτικής κινητικότητας, μια νέα προτεραιότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Παληός, ανέφερε: Η ένταξη του έργου Αλεξανδρούπολη-Πύθιο στο CEF αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στις τεχνικές μας μελέτες και την ωριμότητα του σχεδιασμού μας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ