Το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ) εγκαινιάζει μια νέα πρωτοβουλία με τίτλο «ΙΔΕΟΝ: Λέσχη Δημιουργικότητας Εκπαιδευτικών», προσφέροντας τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να εντάξουν τη δημιουργικότητα στη διδακτική τους πρακτική, με ή χωρίς τη χρήση τεχνολογιών, όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη. Η πρωτοβουλία αυτή υλοποιείται στο πλαίσιο της δράσης «επικοινωνΙΤΕ» (επιστήμη – κοινωνία – ΙΤΕ) και τελεί υπό την Αιγίδα της Περιφέρειας Κρήτης. Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων με συναντήσεις που θα πραγματοποιούνται μία φορά κάθε μήνα στο Κέντρο Επιστήμης και Πολιτισμού του ΙΤΕ, συνδυάζοντας βιωματική μάθηση και δημιουργικό διάλογο.
Ο Δρ Δημήτρης Γραμμένος, επιστημονικός υπεύθυνος της Λέσχης και κύριος ερευνητής του Ινστιτούτου Πληροφορικής του ΙΤΕ, αναφέρθηκε στις προηγούμενες δραστηριότητες του ΙΤΕ, λέγοντας ότι έχει σχεδιάσει πάνω από 110 βιωματικά εργαστήρια με περισσότερες από έντεκα χιλιάδες συμμετοχές, συμπεριλαμβανομένων πολλών εκπαιδευτικών. Η πρωτοβουλία περιλαμβάνει το «ΙΔΕΟΠΟΙΕΙΟ», ένα εισαγωγικό πρόγραμμα για εκπαιδευτικούς που έχει ήδη προσελκύσει 2.500 συμμετοχές.
Αναφερόμενος στην ανάγκη για περαιτέρω εξελίξεις στη δημιουργική εκπαίδευση, ο Δρ Γραμμένος τόνισε την επιθυμία των εκπαιδευτικών να βρουν τρόπους εφαρμογής των θεωρητικών γνώσεων στην πράξη. Η ιδέα της «λέσχης δημιουργικότητας» προήλθε από τη διερευνητική συζήτηση με την Επιστημονική Συνεργάτιδα Δρα Μαριλία Κωστάκη, η οποία επιβεβαίωσε την ύπαρξη κατάλληλου εδάφους για την υλοποίηση της πρωτοβουλίας.
Η δράση θα ξεκινήσει πιλοτικά από τον Δεκέμβριο 2025 έως τον Ιούνιο 2026, με τον αριθμό συμμετοχών να περιορίζεται στα 50 άτομα και την πρώτη συνάντηση να προγραμματίζεται για την Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2025. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει βιωματικά εργαστήρια, συζητήσεις και παρουσίαση δημιουργικών έργων, ενώ θα διεξαχθεί μελέτη σχετικά με τις στάσεις των συμμετεχόντων απέναντι στη δημιουργικότητα και την τεχνητή νοημοσύνη.
Ο Δρ Γραμμένος επεσήμανε ότι στόχος είναι η δημιουργία μιας ενεργής κοινότητας εκπαιδευτικών που ενδιαφέρονται για τη δημιουργικότητα και τη συνεργατική μάθηση, υπογραμμίζοντας τη διαφορά της λέσχης από προηγούμενες ατομικές δράσεις. Η λέσχη αποσκοπεί να ενώνει τους εκπαιδευτικούς και να τους ενθαρρύνει να συμμετέχουν ισότιμα σε αυτή τη διαδικασία.
Η Λέσχη προγραμματίζει επίσης την ανάπτυξη διαδικτυακής εκδοχής για να ξεπεράσει τους φυσικούς περιορισμούς. Η ανάγκη κάλυψης του κενού ανάμεσα στη θεωρία και την πράξη, καθώς και η υποστήριξη της δημιουργικής σκέψης σε μια εποχή που η αυτοματοποίηση απειλεί τις ανθρώπινες δεξιότητες, είναι επίσης βασικά ζητήματα που θα αντιμετωπίσει.
Αξιοσημείωτο είναι ότι οι θέσεις για τη συμμετοχή στην πρωτοβουλία καλύφθηκαν σε λιγότερο από 24 ώρες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
![]()
