Κ. Κυρανάκης: Σημαντικές εξελίξεις για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας

Κ. Κυρανάκης: Σημαντικές εξελίξεις για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας

Τρία κομβικά σημεία για το μέλλον της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Πάτρας ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, στη διευρυμένη σύσκεψη με τους τοπικούς φορείς: Το επιβατικό τρένο φτάνει στην Κανελλοπούλου, η παραλιακή ανάπλαση προχωρά χωρίς εμπόδια και τα εμπορευματικά τρένα θα κατευθύνονται στο λιμάνι αποκλειστικά μέσω υπόγειας σήραγγας.

Ο αναπληρωτής υπουργός διαβεβαίωσε ότι η πόλη αποκτά οριστικά την υπεραστική σύνδεση που στερήθηκε επί δεκαετίες, με το τρένο να φτάνει στο Ρίο στις αρχές του 2028 και την επέκταση μέχρι την Κανελλοπούλου να έχει εξασφαλισμένη συγχρηματοδότηση.

Η κυβέρνηση ξεκαθαρίζει ότι η παραλιακή ανάπλαση δεν ακυρώνεται και δεν θα αλλοιωθεί από τη διέλευση εμπορευματικού τρένου. Το σχέδιο προβλέπει:

● Άνοιγμα της πόλης προς τη θάλασσα και πτώση του τοίχου στο λιμάνι.

● Δημιουργία ενός ενιαίου πράσινου μετώπου, ευρωπαϊκών προδιαγραφών.

● Σύνδεση της ανάπλασης με γραμμή Τραμ (light train), πάνω σε grass track, από την Κανελλοπούλου έως την Πειραϊκή-Πατραϊκή.

Το Τραμ θα παραμείνει αποκλειστικά αστικό μέσο, εξασφαλίζοντας καθαρή την παραλιακή ζώνη από βαριά τροχαία υλικά, επιτρέποντας την αξιοποίησή της για τους πολίτες.

Το πιο κρίσιμο σκέλος για την προστασία της πόλης είναι ότι η κυβέρνηση θα διεκδικήσει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για υπογειοποίηση με μονή σήραγγα από τον Άγιο Διονύσιο έως τον Άγιο Ανδρέα, εξυπηρετώντας τα εμπορευματικά τρένα.

● Καμία εμπορευματική αμαξοστοιχία δεν θα διέρχεται από την παραλία, επιτυγχάνοντας τον διπλό στόχο της προστασίας της πόλης και ορθολογικής διασύνδεσης του λιμανιού με το εθνικό δίκτυο.

Αναλυτικά, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών δήλωσε ότι «το πρώτο σκέλος αφορά στην επιβατική σύνδεση. Έχουμε τη συγχρηματοδότηση εξασφαλισμένη για να μπορέσουμε να φτάσουμε στο Ρίο και να επεκτείνουμε τη σύνδεση του επιβατικού σταθμού προς την Κανελοπούλου. Άρα αυτό είναι το πρώτο σκέλος. Η υπεραστική γραμμή του ευρωπαϊκού δικτύου θα φτάσει στην Πάτρα. Το δεύτερο σκέλος αφορά στην ανάπλαση, με τη δημιουργία ενός χώρου πρασίνου που θα αφορά την καθημερινότητα των Πατρινών. Η ανάπλαση πρέπει να συνδυαστεί με σύνδεση τραμ.»

«Η υπογειοποίηση του εμπορευματικού τρένου θα διεκδικήσουμε στον επόμενο κύκλο του προγράμματος EFT, Connecting Europe Facility, με μια πιο ρεαλιστική πρόταση που δεν θα περνά από την παραλία.»

«Καλέσαμε την τοπική κοινωνία και όλους τους φορείς να έρθουν μαζί μας για να καταθέσουμε την πρόταση στην Ευρωπαϊκή Ένωση τον Μάρτιο 2026, διευρύνοντας τις πιθανότητες χρηματοδότησης».

Loading

Play