Καταπολέμηση της παραπληροφόρησης: Ο ρόλος του σχολείου σύμφωνα με τη Σοφία Ζαχαράκη

Καταπολέμηση της παραπληροφόρησης: Ο ρόλος του σχολείου σύμφωνα με τη Σοφία Ζαχαράκη

Η υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη, συμμετείχε σήμερα σε συζήτηση στο Athens Alitheia Forum, όπου τόνισε τη σημασία του σχολείου στην ενδυνάμωση των παιδιών απέναντι στην παραπληροφόρηση και την Τεχνητή Νοημοσύνη.

«Είναι σημαντικό να βάλουμε στην καρδιά της συζήτησης το πολυδιάστατο έργο που μπορεί να γίνει μέσα στο σχολείο: να μάθει το παιδί να πιάνει την εφημερίδα, να διακρίνει την αρθρογραφία από τη δημοσιογραφία, να συνθέτει πηγές και να παράγει το ίδιο, είδηση και άρθρο», υπογράμμισε η υπουργός, αναφερόμενη στο πρόγραμμα Κριτικοί Αναγνώστες, που υλοποιείται από το Εργαστήριο Ειρηνευτικής Δημοσιογραφίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Η κ. Ζαχαράκη ανακοίνωσε ότι, μετά την αποτίμηση της πιλοτικής εφαρμογής του προγράμματος, στόχος είναι η επέκταση της εφαρμογής του σε περισσότερα σχολεία από τη νέα σχολική χρονιά. «Θα πρέπει να συνεχίσουμε την προσπάθεια να βελτιώνουμε το πρόγραμμα σπουδών», ανέφερε, επισημαίνοντας την ανάγκη για ενεργούς πολίτες και ήπιες δεξιότητες.

Η μαθήτρια Εύη Γιαλιά, συμμετέχουσα στο πρόγραμμα, μίλησε για την ενημέρωσή της από έγκυρα δημοσιογραφικά σάιτ, τονίζοντας ότι οι έφηβοι προτιμούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την ανεύρεση πληροφοριών. «Προσωπικά προσπαθώ να διαλευκάνω μόνη μου εάν η πληροφορία που λαμβάνω είναι έγκυρη ή όχι», δήλωσε.

Ο Νίκος Παναγιώτου, επιστημονικός υπεύθυνος του προγράμματος, επισήμανε ότι η Ελλάδα είναι πρωτοπόρος στην Ευρώπη με την υλοποίηση τέτοιων προγραμμάτων, προσδιορίζοντας τη σημασία της επανασύνδεσης της δημοσιογραφίας με το κοινό. Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί με διεθνές συνέδριο στις 8 Μαΐου.

Loading

Play