Κυρανάκης: «Το καλοκαίρι του 2026 ο σιδηρόδρομος Αθήνα–Θεσσαλονίκη θα έχει πλήρες σύστημα ασφάλειας»

Κυρανάκης: «Το καλοκαίρι του 2026 ο σιδηρόδρομος Αθήνα–Θεσσαλονίκη θα έχει πλήρες σύστημα ασφάλειας»

Μέχρι το καλοκαίρι του 2026 θα έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση του συστήματος ασφάλειας, τηλεδιοίκησης και αυτόματης πέδησης στο δρομολόγιο Αθήνα–Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη.

Μιλώντας στο AIF Forum με τον δημοσιογράφο Νίκο Φιλιππίδη, ο κ. Κυρανάκης παραδέχτηκε ότι υπάρχει δικαιολογημένη δυσπιστία απέναντι στο σιδηροδρομικό δίκτυο μετά τα πρόσφατα δυστυχήματα, τονίζοντας όμως ότι «το 2019 το σύστημα ασφάλειας ήταν στο 1% και σήμερα βρίσκεται στο 80%».

«Το υπόλοιπο 20% θα είναι έτοιμο έως τον Ιούλιο του 2026, εξασφαλίζοντας πλήρη λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας και τηλεδιοίκησης», σημείωσε, επισημαίνοντας ότι ήδη πραγματοποιούνται εκπαιδεύσεις προσωπικού με προσομοιωτές (simulators).

Αναφερόμενος στις ιταλικές επενδύσεις σε νέα τρένα, δήλωσε ότι η πρώτη παραγγελία θα είναι έτοιμη ως το τέλος του 2027, ενώ αναγνώρισε πως «υπάρχουν προβλήματα συνεργασίας και αξιοπιστίας με την ιταλική εταιρεία». Όπως είπε, «αν δεν τηρούνται τα συμφωνημένα, το ελληνικό Δημόσιο μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση».

Ο αναπληρωτής υπουργός έκανε επίσης λόγο για την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών σταθμών σε πιο εμπορικούς και ευρωπαϊκού τύπου χώρους, με έμφαση στο Θριάσιο, το οποίο –όπως είπε– «θα αποκτήσει ξανά ζωή το 2026, μετατρεπόμενο σε κομβικό σημείο εμπορίου για όλη τη Βαλκανική».

Τέλος, στάθηκε στο πρόγραμμα brain gain του ΟΣΕ, αποκαλύπτοντας ότι πάνω από 300 έμπειρα στελέχη από Ευρώπη, Ασία και Αραβικές χώρες έχουν ήδη υποβάλει αίτηση για να εργαστούν στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Loading

Play