Σημαντικές μειώσεις τιμών σε πάνω από 1.000 προϊόντα αναμένονται για τους Έλληνες καταναλωτές, με στόχο την καταπολέμηση της ακρίβειας. Οι Έλληνες καταναλωτές θα ωφεληθούν από μειώσεις τιμών σε περισσότερα από 1.000 προϊόντα σούπερ μάρκετ, καθώς προμηθευτές και λιανέμποροι συμμετέχουν σε μια συντονισμένη πρωτοβουλία που υποστηρίζεται από το Υπουργείο Ανάπτυξης. Αυτή η προσπάθεια αποσκοπεί στην καταπολέμηση του κόστους ζωής και στην ανακούφιση από τις πληθωριστικές πιέσεις.
Περισσότερες από 50 εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων 10 από τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, έχουν δεσμευτεί να μειώσουν τις τιμές σε μια ευρεία γκάμα προϊόντων. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, οι μειώσεις κυμαίνονται μεταξύ 4% και 22%, με τον μέσο όρο να είναι γύρω στο 8%.
Λίστες που καλύπτουν περίπου 400 επώνυμα προϊόντα και 400 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν υποβληθεί στο Υπουργείο. Ο τελικός αριθμός συμμετεχόντων και κατηγοριών προϊόντων θα αναθεωρηθεί την Κυριακή από τον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου, Σωτήρη Αναγνωστόπουλο.
Η πρωτοβουλία συνδυάζει τις προσπάθειες προμηθευτών και λιανεμπόρων. Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ συμβάλλουν μειώνοντας τις τιμές στις δικές τους ετικέτες, ενώ μεταβιβάζουν και τις εκπτώσεις από τους προμηθευτές επώνυμων προϊόντων. Αυτή η διπλή προσέγγιση αναμένεται να εντείνει τον ανταγωνισμό στην ελληνική αγορά λιανικής — ειδικά μεταξύ επώνυμων και προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, που συνεχίζουν να κερδίζουν δημοτικότητα μεταξύ των ευαίσθητων σε τιμές καταναλωτών.
Παρατηρητές της βιομηχανίας εκτιμούν ότι η κίνηση αυτή θα μπορούσε να πυροδοτήσει έναν νέο γύρο προωθητικών προσφορών, καθώς οι μεγάλοι κατασκευαστές επιδιώκουν να προστατεύσουν το μερίδιο αγοράς τους. Η ανάπτυξη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αλλάζει τον ανταγωνισμό, σύμφωνα με μια πηγή, σημειώνοντας ότι οι καθιερωμένες μάρκες ενδέχεται να ανταποκριθούν με πρόσθετες εκπτώσεις και ειδικές προσφορές.
Αν και κάποιες κατηγορίες, όπως το κακάο, η σοκολάτα και το μοσχάρι, συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν πιέσεις τιμών, ο πληθωρισμός στα ελληνικά σούπερ μάρκετ έχει μειωθεί σημαντικά. Σύμφωνα με πληροφορίες από τον τομέα της λιανικής, τα τρέχοντα επίπεδα είναι τα χαμηλότερα που έχουν καταγραφεί τα τελευταία τουλάχιστον τέσσερα χρόνια, δημιουργώντας ένα ευνοϊκό κλίμα για βιώσιμες μειώσεις τιμών.
Η πρωτοβουλία είναι προγραμματισμένο να παραμείνει σε εφαρμογή μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2025. Αν και δεν έχει επιβεβαιωθεί αν θα συνεχιστεί και το 2026, το Υπουργείο Ανάπτυξης έχει εκφράσει ενδιαφέρον για την παράταση του σχεδίου εάν οι οικονομικές συνθήκες παραμείνουν υποστηρικτικές.
Εάν διατηρηθεί, αυτή η συντονισμένη προσπάθεια θα μπορούσε να προσφέρει απτή ανακούφιση στα ελληνικά νοικοκυριά και τους απόδημους, βοηθώντας στη σταθεροποίηση των τιμών στα σούπερ μάρκετ και στη μείωση του γενικότερου κόστους ζωής σε ολόκληρη τη χώρα.
Πηγή περιεχομένου: in.gr