Μόνο 1 στους 4 ασθενείς απαντά στα SMS αξιολόγησης νοσοκομείων – Ποιες ελλείψεις εντοπίζουν

Μόνο 1 στους 4 ασθενείς απαντά στα SMS αξιολόγησης νοσοκομείων – Ποιες ελλείψεις εντοπίζουν

Μόνο ένας στους τέσσερις ασθενείς που λαμβάνουν εξιτήριο από νοσοκομείο και τους αποστέλλεται το σχετικό SMS για την αξιολόγηση των υπηρεσιών που έλαβαν και της εμπειρίας τους, απαντά τελικά.

Από τις 14 Ιουλίου, όταν ξεκίνησε η αποστολή των SMS, έως τις 20 Αυγούστου έχουν σταλεί συνολικά 32.457 μηνύματα με τον μοναδικό σύνδεσμο (URL link). Όπως ανέφερε η γ.γ. Υπηρεσιών Υγείας Λίλιαν Βιλδιρίδη στο ΑΠΕ, περίπου ένα στα τέσσερα ερωτηματολόγια συμπληρώνεται.

Στα θετικά σχόλια περιλαμβάνεται η επάρκεια του ιατρικού προσωπικού, καθώς το 92% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι το νοσοκομείο διέθετε επαρκή αριθμό γιατρών και τις απαραίτητες ειδικότητες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων υγείας τους. Παράλληλα, σύμφωνα με τη γενική γραμματέα, η επικοινωνία των νοσηλευόμενων με το προσωπικό συνολικά αξιολογήθηκε πολύ υψηλά, με ιδιαίτερη έμφαση στην ευγένεια και τον σεβασμό που τους επιδείχθηκε.

Υπενθυμίζεται πως στην αξιολόγηση συμμετέχουν πολίτες ηλικίας 18 ετών και άνω που έχουν νοσηλευτεί τουλάχιστον για μία ημέρα σε δημόσια νοσοκομεία.

Η διαδικασία περιλαμβάνει 35 στοχευμένες ερωτήσεις που καλύπτουν βασικούς τομείς της ποιότητας φροντίδας, όπως καθαριότητα, υγιεινή και σίτιση, χρόνος αναμονής μέχρι τη νοσηλεία, επικοινωνία με το προσωπικό, επάρκεια της ενημέρωσης για την κατάσταση της υγείας και τη συνολική ικανοποίηση από τη νοσηλεία και τις παροχές.

Υψηλά ποσοστά ικανοποίησης συγκέντρωσαν η συνεργασία μεταξύ διαφορετικών τμημάτων και επαγγελματιών υγείας, η ενημέρωση σχετικά με το ιατρικό ιστορικό και τη φαρμακευτική αγωγή των ασθενών, η πληροφόρηση για πιθανές επιπλοκές ή κινδύνους, η ενημέρωση συγγενών ή φροντιστών, καθώς και η παροχή οδηγιών πριν από την έξοδο από το νοσοκομείο. Ενδεικτικά, το 90% των συμμετεχόντων απάντησε ότι έλαβε γραπτές ή προφορικές οδηγίες.

Από τα μέχρι τώρα στοιχεία όμως, η αριθμητική επάρκεια του νοσηλευτικού προσωπικού αξιολογήθηκε ως χαμηλότερη από το αναγκαίο επίπεδο από σημαντικό τμήμα των συμμετεχόντων. Επιπλέον, βάσει των αποτελεσμάτων, στους τομείς που χρήζουν προσοχής περιλαμβάνονται η καθαριότητα των θαλάμων νοσηλείας και των λοιπών χώρων των νοσοκομείων, η ποιότητα της σίτισης και η παροχή ψυχολογικής υποστήριξης στους νοσηλευθέντες σε δύσκολες στιγμές.

Επίσης, χαμηλότερα ποσοστά έχουν συγκεντρώσει η παροχή πληροφόρησης για τυχόν αλλαγές στον τρόπο ζωής, για κοινωνικές υπηρεσίες ή πρόσθετες υπηρεσίες φροντίδας (π.χ. νοσηλεία κατ’ οίκον), καθώς και ο βαθμός ενημέρωσης για την ύπαρξη και τον ρόλο των Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας.

Loading

Play