Ν. Χαρδαλιάς από τη Διεθνή Τουριστική Έκθεση «WTM London 2025»: «Προβάλλουμε την Αττική και στη βρετανική αγορά ως ιδανικό προορισμό για κάθε επισκέπτη»

Ν. Χαρδαλιάς από τη Διεθνή Τουριστική Έκθεση «WTM London 2025»: «Προβάλλουμε την Αττική και στη βρετανική αγορά ως ιδανικό προορισμό για κάθε επισκέπτη»

   

Με στόχο την προβολή του λεκανοπεδίου ως έναν ελκυστικό και σύγχρονο προορισμό για επισκέπτες από όλον τον κόσμο, η Περιφέρεια Αττικής συμμετέχει στη διεθνή τουριστική έκθεση «World Travel Market (WTM) London 2025», που πραγματοποιείται στο «ExCeL London Exhibition & Convention Centre», ως συνεκθέτης στο εθνικό περίπτερο του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ).

Οι επισκέπτες του περιπτέρου της Περιφέρειας ενημερώθηκαν για το ευρύ χαρτοφυλάκιο της Αττικής, ως προορισμού τεσσάρων εποχών, που περιλαμβάνει τόσο τους κοσμοπολίτικους νησιωτικούς και ηπειρωτικούς προορισμούς όσο και τις ειδικές μορφές τουρισμού που ενισχύουν τη διαφοροποίηση και τη μοναδική ταυτότητά της. Με ιδιαίτερη έμφαση στον πολιτιστικό, οινικό και γαστρονομικό τουρισμό, τον θαλάσσιο, τον γαμήλιο, τον επαγγελματικό, τον περιπατητικό, καθώς και στον τουρισμό υγείας και ευεξίας.

Η ενημέρωση του κοινού υποστηρίζεται από έντυπο και ψηφιακό υλικό προβολής, το οποίο αναδεικνύει τις εμπειρίες που μπορεί να απολαύσει κανείς στην Πρωτεύουσα Περιφέρεια, 365 ημέρες τον χρόνο. Παράλληλα, ο ονοματοδοτικός επαναπροσδιορισμός της στο διεθνές κοινό ως «The Greater Athens Region» ενδυναμώνει τη θέση της στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη και συμβάλλει στην περαιτέρω αναγνωρισιμότητά της.

Σύμφωνα με στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, το Ηνωμένο Βασίλειο παραμένει μία από τις σημαντικότερες αγορές-στόχους για την Αττική, με σαφή ανοδική τάση. Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, οι επισκέψεις Βρετανών ταξιδιωτών στην περιοχή ανήλθαν σε 144.700, έναντι 91.900 την αντίστοιχη περίοδο του 2024 σημειώνοντας αύξηση 57%, ενώ οι διανυκτερεύσεις από 558.200 ανήλθαν σε 737.400 καταγράφοντας άνοδο 32%.

Ο περιφερειάρχης Αττικής, Νίκος Χαρδαλιάς, εγκαινιάζοντας το περίπτερο της έκθεσης χαρακτήρισε «κομβικής σημασίας» τη βρετανική αγορά για τη χώρα μας και πρόσθεσε: «Μέσα από δεκάδες συναντήσεις με tour operators, εκπροσώπους διεθνών μέσων ενημέρωσης και φορέων του τουρισμού, αλλά και με τη συμμετοχή μας σε workshops και δράσεις συνέργειας με τον ΕΟΤ και την Ένωση Ξενοδόχων Αττικής, προβάλλουμε τη Μητροπολιτική Περιφέρεια της Αττικής ως ιδανικό προορισμό για κάθε ταξιδιώτη».

«Για εμάς, στην Περιφέρεια Αττικής, ο τουρισμός βρίσκεται στο επίκεντρο της αναπτυξιακής πολιτικής. Αποτελεί έναν σταθερό πυλώνα βιώσιμης ανάπτυξης, εξωστρέφειας και απασχόλησης. Η στρατηγική που έχουμε χαράξει, στοχεύει στην ανάδειξή της περιοχής μας ως διεθνούς μητροπολιτικού προορισμού πρώτης επιλογής, που προσφέρει εμπειρίες όλες τις ημέρες του χρόνου, καλύπτοντας τις ανάγκες και του πιο απαιτητικού επισκέπτη. Επενδύουμε σε ένα νέο, ολιστικό μοντέλο τουρισμού, που συνδέει την ποιότητα με τη βιωσιμότητα, την καινοτομία με την παράδοση και τον πολιτισμό με την καθημερινή ζωή. Μέσα από στοχευμένες δράσεις, συνεργασίες και σύγχρονα εργαλεία, διαμορφώνουμε μία ενιαία ταυτότητα για το λεκανοπέδιο», ανέφερε ο περιφερειάρχης Αττικής.

Σημειώνεται ότι η «World Travel Market (WTM) London 2025» αποτελεί μία από τις σημαντικότερες και αναγνωρισιμότερες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις παγκοσμίως. Στη φετινή διοργάνωση συμμετέχουν περισσότεροι από 5.000 εκθέτες, προερχόμενοι από κάθε γωνιά του πλανήτη. Ο συνολικός αριθμός των επισκεπτών αναμένεται να υπερβεί τις 51.000, ενώ έχουν προγραμματιστεί περισσότερες από 34.000 επαγγελματικές συναντήσεις (B2B) μεταξύ εκπροσώπων του τουριστικού κλάδου, επιχειρηματιών, μελών οργανισμών, εκθέτες και λοιπών ενδιαφερομένων του χώρου.

Στόχος της έκθεσης είναι η ανάδειξη νέων αλλά και ήδη εδραιωμένων προορισμών, η σύναψη συμφωνιών για την επόμενη ταξιδιωτική περίοδο και η ενίσχυση συνεργειών που συμβάλλουν στην περαιτέρω ανάπτυξη του παγκόσμιου τουριστικού χάρτη. Η WTM London αποτελεί σταθερό σημείο αναφοράς για όσους συμβάλλουν στη διαμόρφωση των εξελίξεων της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς, προσφέροντας ένα γόνιμο περιβάλλον για εξωστρέφεια, δικτύωση και δημιουργία νέων στρατηγικών συνεργασιών.

Κατά την παραμονή του στο Λονδίνο, ο κ. Χαρδαλιάς συμμετείχε σε σειρά από workshops με σημαντικότερο αυτό που διοργάνωσαν το ελληνικό υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ, υπό τον τίτλο «GREECE INSIGHTS». Εκεί, ανεπτυξε τα προτερήματα της Αττικής ενώ ειδική μνεία έκανε στα 280+1 μεγάλα έργα που βρίσκονται αυτήν τη στιγμή σε εξέλιξη και φιλοδοξούν να αλλάξουν την εικόνα του λεκανοπεδίου.

Παρούσα στην ίδια δράση ήταν η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, η οποία αναφέρθηκε στις προβλέψεις για τον εγχώριο τουρισμό το 2026 και έκανε έναν πρώτο απολογισμό της πορείας του τουρισμού για το 2025 όπου καταγράφεται νέο ρεκόρ). Κεντρική προσκεκλημένη ήταν η Αγγλίδα ιστορικός και συγγραφέας Bettany Hughes, η οποία εξειδικεύεται στην ελληνική αρχαιότητα και ενθαρρύνει εδώ και χρόνια τη διδασκαλία κλασικών έργων στα δημόσια σχολεία του Ηνωμένου Βασιλείου.

Όπως τόνισε ο κ. Χαρδαλιάς, «η Αττική αποτελεί την καρδιά της σύγχρονης Ελλάδας, προκαλώντας τους επισκέπτες να τη γνωρίζουν και να τη ζήσουν. Το διαχρονικό πρόσωπο της φιλοξενίας μας πιστεύουμε ότι μπορεί να διασφαλιστεί μόνο με όρους βιωσιμότητας. Σε αυτό το πλαίσιο, η Αττική είναι η πρώτη περιφέρεια στην Ελλάδα που δημιούργησε μηχανισμό στρατηγικής διαχείρισης και προβολής προορισμού, τον «The Great Athens Region». Πρόκειται για ένα καινοτόμο εργαλείο που συντονίζει όλους τους φορείς του τουρισμού, του πολιτισμού και της επιχειρηματικότητας, προβάλλοντας συντονισμένα και με ενιαίο τρόπο τα μοναδικά πλεονεκτήματα της περιοχής μας.

Για να υπηρετηθεί αποτελεσματικά αυτό το όραμα, απαιτούνται βεβαίως ισχυρές υποδομές κι ένα περιβάλλον αντάξιο των προσδοκιών του σύγχρονου επισκέπτη. Για τον λόγο αυτόν, έχουμε δρομολογήσει στην Αττική αυτήν τη στιγμή ένα πλέγμα 280+1 έργων που εκτείνεται σε όλους τους κρίσιμους τομείς της καθημερινότητας. Παράλληλα με ευρύ σχέδιο αστικής και περιβαλλοντικής αναγέννησης, που φιλοδοξεί να αναδιαμορφώσει το λεκανοπέδιο σε έναν σύγχρονο, βιώσιμο και φιλικό προς τον άνθρωπο χώρο ζωής. Με την αναβάθμιση των τριών μητροπολιτικών μας πάρκων -του Πεδίου του Άρεως, του Αττικού Άλσους και του Πάρκου Αντώνης Τρίτσης- δημιουργούμε ένα ενιαίο δίκτυο ανοιχτών, πράσινων και πολιτιστικών χώρων, με πράσινες διαδρομές σε κάθε γειτονιά.

Ένα δίκτυο, που βελτιώνει την ποιότητα ζωής των κατοίκων και καθιστά την Αττική πιο φιλική, πιο βιώσιμη και πιο ελκυστική για τους επισκέπτες. Φυσικά, στην καρδιά αυτής της προσπάθειας βρίσκεται το εμβληματικό μας έργο, η δημιουργία του Νέου Μητροπολιτικού μας Πάρκου «ΑΕΝΑΟΝ» στον Φαληρικό Όρμο. Ένα Νέο Μητροπολιτικό Πάρκο πρασίνου και πολιτισμού, που θα συνδέσει τη θάλασσα με την πόλη, την αναψυχή με την τέχνη, τη βιωσιμότητα με την αισθητική εμπειρία».

Ο κ. Χαρδαλιάς μίλησε για τον σχεδιασμό σύνδεσης του πολιτισμού με τον τουρισμό, μέσα από το πρόγραμμα «Αττική 2021-2027», δηλαδή τους ευρωπαϊκούς πόρους της Περιφέρειας, και τις Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις Πολιτισμού. Σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού της Ελλάδας, υλοποιούνται 21 μεγάλα έργα σε Αθήνα, Ελευσίνα και Λαύριο, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, που αναδεικνύουν μουσεία, μνημεία, πολιτιστικές διαδρομές και σύγχρονες δημιουργικές γειτονιές.

«Ο στόχος είναι σαφής: Να μετατρέψουμε τον πολιτισμό σε μοχλό βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης και να προσφέρουμε στους επισκέπτες μια αυθεντική εμπειρία, όπου κάθε σημείο της Αττικής διηγείται τη δική του ιστορία. Ως περιφερειακή διοίκηση, σχεδιάζουμε, επενδύουμε πόρους και εργαζόμαστε για μια Αττική σύγχρονη, ασφαλή, πράσινη και ανθρώπινη», επεσήμανε ο περιφερειάρχης.

Τέλος, στο πλαίσιο των συναντήσεων που πραγματοποιήθηκαν με σημαίνοντα στελέχη από τον χώρο του τουρισμού και των διεθνών μέσων ενημέρωσης, ξεχώρισε η συνάντηση με τη Sophie Davies, Director των New York Times. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης εξετάστηκαν οι δυνατότητες στοχευμένης προβολής της Αττικής σε διεθνές κοινό υψηλού ταξιδιωτικού ενδιαφέροντος, μέσα από συνεργατικές δράσεις προβολής και θεματικά αφιερώματα. Παράλληλα, αναζητήθηκαν τρόποι ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς και των εναλλακτικών ταξιδιωτικών επιλογών που προσφέρει η Αττική, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της αναγνωρισιμότητάς της σε στοχευμένες αγορές του εξωτερικού.

Loading

Play