Νέες ρυθμίσεις για τα ψηφιακά φωτοαντίγραφα του δελτίου ταυτότητας

Νέες ρυθμίσεις για τα ψηφιακά φωτοαντίγραφα του δελτίου ταυτότητας

Ανακοινώνονται νέες ψηφιακές διαδικασίες για την έκδοση φωτοαντιγράφων ταυτοτήτων που ενισχύουν την ασφάλεια και την εξυπηρέτηση. Αλλαγές στη διαδικασία διαχείρισης και χρήσης φωτοαντιγράφων δελτίων ταυτότητας εισάγει το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης με το νομοσχέδιο που προορίζεται για την ψηφιακή ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και άλλες σχετικές διατάξεις. Σύμφωνα με τις προτάσεις του νομοσχεδίου, οι συναλλαγές των πολιτών με ιδιωτικούς φορείς, όπως τράπεζες, όπου απαιτείται φωτοαντίγραφο ταυτότητας, θα πραγματοποιούνται αποκλειστικά ψηφιακά.

Η υποβολή και η έκδοση των φωτοαντιγράφων θα γίνονται μόνο ηλεκτρονικά μέσω μίας ειδικής εφαρμογής στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη (gov.gr). Η πρόσβαση θα περιορίζεται σε εξουσιοδοτημένους υπαλλήλους, οι οποίοι θα απαιτείται να ολοκληρώνουν τη διαδικασία αυθεντικοποίησης μέσω SMS.

Για την έκδοση του ψηφιακού αντιγράφου απαιτούνται ορισμένα στοιχεία, όπως ο προσδιορισμός της διαδικασίας για την οποία ζητείται το αντίγραφο, ο αριθμός αίτησης και βασικά στοιχεία του πολίτη, συμπεριλαμβανομένων του αριθμού ταυτότητας και του έτους γέννησης.

Επιπλέον, η ορθότητα των παρεχόμενων στοιχείων θα επαληθεύεται αυτόματα μέσω διαλειτουργικότητας με το Μητρώο Δελτίων Ταυτοτήτων της ΕΛ.ΑΣ. Το ψηφιακό αντίγραφο θα περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία της φυσικής ταυτότητας, όπως αριθμό δελτίου και φωτογραφία κατόχου, και θα μπορεί να αποθηκεύεται ή να λαμβάνεται σε μορφή PDF με μοναδικό αριθμό επαλήθευσης και QR code.

Η διαδικασία εξουσιοδότησης των υπαλλήλων των ιδιωτικών φορέων θα υλοποιείται μέσω ειδικής υπηρεσίας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Επιπλέον, οι φορείς θα έχουν τη δυνατότητα να συνδέουν τα πληροφοριακά τους συστήματα με τις κυβερνητικές υπηρεσίες για αυτόματη λήψη ψηφιακών αντιγράφων, διασφαλίζοντας την εγκυρότητα και την ασφάλεια της διαδικασίας.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play