Νοροϊός στο «Αττικόν»: Συναγερμός για ενδονοσοκομειακή διασπορά και καταγγελίες για τα ράντζα

Νοροϊός στο «Αττικόν»: Συναγερμός για ενδονοσοκομειακή διασπορά και καταγγελίες για τα ράντζα

Ανησυχία επικρατεί στο νοσοκομείο «Αττικόν», μετά την επιβεβαίωση ενδονοσοκομειακής έξαρσης γαστρεντερίτιδας από νοροϊό.

Σύμφωνα με το Σωματείο Εργαζομένων του Π.Γ.Ν. «Αττικόν», τα κρούσματα αφορούν τουλάχιστον 25 υγειονομικούς, ενώ αναφέρονται και περιστατικά σε ασθενείς και συνοδούς.

Το Σωματείο, με δημόσια παρέμβασή του, συνδέει τη διασπορά του ιού με τη συνολική κατάσταση που επικρατεί στο νοσοκομείο, κάνοντας λόγο για υποστελέχωση, μόνιμη υπερπληρότητα και νοσηλεία ασθενών σε ράντζα και διαδρόμους.

Όπως τονίζει, η έξαρση δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί ως ένα μεμονωμένο περιστατικό, αποκομμένο από τις συνθήκες λειτουργίας του νοσοκομείου. Αντίθετα, οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι ένας τόσο μεταδοτικός ιός βρίσκει πρόσφορο έδαφος σε ένα νοσοκομείο που λειτουργεί διαρκώς πάνω από τα όριά του.

«Πώς θα σταματήσει όταν οι ασθενείς είναι σε ράντζα και δεν έχουν ούτε τουαλέτα;» αναφέρει χαρακτηριστικά το Σωματείο, θέτοντας ζήτημα εφαρμογής των βασικών μέτρων απομόνωσης και υγιεινής.

Στην ανακοίνωσή του επισημαίνει ότι εδώ και χρόνια προειδοποιεί για τους κινδύνους που δημιουργεί η κατάσταση στο «Αττικόν». Όπως αναφέρει, οι διάδρομοι γεμάτοι ράντζα, η συνύπαρξη βαριά πασχόντων, ανοσοκατασταλμένων, χειρουργικών και ηλικιωμένων ασθενών, καθώς και το εξαντλημένο προσωπικό που καλείται να καλύψει πολλαπλές ανάγκες, δεν διαμορφώνουν ασφαλείς συνθήκες νοσηλείας.

Το Σωματείο ζητά άμεσες παρεμβάσεις για τον περιορισμό της διασποράς, απομάκρυνση των συμπτωματικών εργαζομένων από την εργασία, επάρκεια σε μέσα ατομικής προστασίας, υλικά απολύμανσης και κατάλληλους χώρους όπου απαιτείται.

Παράλληλα, επαναφέρει το πάγιο αίτημα για κατάργηση των ράντζων και για μόνιμες προσλήψεις προσωπικού, με βάση τις πραγματικές ανάγκες του νοσοκομείου.

Οι εργαζόμενοι στρέφουν την κριτική τους προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας και τη διοίκηση, υποστηρίζοντας ότι η ευθύνη για τη σημερινή εικόνα είναι πολιτική και διοικητική. Όπως σημειώνουν, τα δημόσια νοσοκομεία δεν μπορούν να λειτουργούν ως χώροι μόνιμης έκτακτης ανάγκης, με τις ελλείψεις προσωπικού και τις νοσηλείες σε ακατάλληλους χώρους να αντιμετωπίζονται ως «κανονικότητα».

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται και στην επόμενη γενική εφημερία του Σαββάτου 30 Μαΐου. Το Σωματείο ζητά, με έκτακτη πολιτική απόφαση του Υπουργείου Υγείας, να αποδεσμευτεί το «Αττικόν» από το πρόγραμμα γενικής εφημερίας του λεκανοπεδίου, προειδοποιώντας ότι νέες εισαγωγές και νέα ράντζα θα επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο την ήδη κρίσιμη κατάσταση.

«Το Αττικόν δεν αντέχει άλλο», καταλήγουν οι εργαζόμενοι, ζητώντας άμεσα μέτρα τόσο για τη διαχείριση της έξαρσης όσο και για τα χρόνια προβλήματα που, όπως υποστηρίζουν, έχουν μετατρέψει το νοσοκομείο σε χώρο διαρκούς πίεσης.

Loading

Play