Ο οδηγός δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών πτήσεων

Ο οδηγός δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών πτήσεων

Οι απώλειες των αποσκευών, οι καθυστερημένες και ακυρωμένες πτήσεις, δυστυχώς, μπορούν να προκαλέσουν πολλή ταλαιπωρία και άγχος και να «χαλάσουν» τις διακοπές μας. Όσοι ετοιμαζόμαστε να ταξιδέψουμε ή να κλείσουμε το επόμενο αεροπορικό ταξίδι μας, είναι χρήσιμο να γνωρίζουμε τα δικαιώματά μας.

Ενόψει της αυξημένης κινητικότητας, η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας παρέχει μια σειρά πληροφοριών σχετικά με τα δικαιώματα των ταξιδιωτών.

Πότε ισχύουν τα δικαιώματά μας:

Τα δικαιώματά μας ισχύουν σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ε.Ε., μόνο εάν:

Η πτήση εκτελείται από και προς χώρα μέλος της Ε.Ε., από αερομεταφορέα οποιασδήποτε χώρας, εντός ή εκτός Ε.Ε.

Η πτήση εκτελείται από τρίτη χώρα, εκτός Ε.Ε., προς χώρα της Ε.Ε., από αερομεταφορέα χώρας της Ε.Ε.

Η πτήση εκτελείται από χώρα της Ε.Ε., προς τρίτη χώρα εκτός Ε.Ε., από αερομεταφορέα χώρας εντός ή εκτός Ε.Ε.

Ως χώρες της Ε.Ε. θεωρούνται τα 28 κράτη μέλη, καθώς και η Ισλανδία, η Ελβετία και η Νορβηγία.

Στην περίπτωση που η αεροπορική εταιρεία αρνείται την επιβίβασή μας στο αεροσκάφος, λόγω υπεράριθμων επιβατών ή για λόγους ασφάλειας, η εταιρεία αναζητεί αρχικά επιβάτες – εθελοντές, διατεθειμένους να παραιτηθούν από τις κρατήσεις τους, με αντάλλαγμα κάποιο όφελος, υπό όρους που θα συμφωνηθούν μεταξύ ενδιαφερόμενου επιβάτη και εταιρείας. Εάν δεν παρουσιαστεί αρκετός αριθμός εθελοντών, έτσι ώστε να επιτραπεί στους εναπομένοντες επιβάτες με κρατήσεις να επιβιβασθούν στο αεροσκάφος, η εταιρεία μπορεί να αρνηθεί την επιβίβαση μας. Σε αυτή την περίπτωση, δικαιούμαστε αποζημίωση, η οποία κυμαίνεται από 250 ευρώ έως 600 ευρώ.

Η αποζημίωση μπορεί να μειωθεί κατά 50%, εάν προσφέρεται μεταφορά στον προορισμό μας με άλλη πτήση και φτάσουμε με καθυστέρηση:

2 ωρών για όλες τις πτήσεις έως και 1.500 χλμ.,

3 ωρών για όλες τις πτήσεις μεταξύ κρατών μελών της Ε.Ε. άνω των 1.500 χλμ. και όλες τις άλλες πτήσεις μεταξύ 1.500 και 3.500 χλμ.,

4 ωρών για όλες τις πτήσεις που δεν εμπίπτουν στις παραπάνω 2 κατηγορίες.

Δε δικαιούμαστε αποζημίωση αν έχουμε πληροφορηθεί τη ματαίωση:

2 εβδομάδες τουλάχιστον πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης,

1 έως 2 εβδομάδες πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης, και προσφέρεται μεταφορά με εναλλακτική πτήση, με αναχώρηση το πολύ 2 ώρες νωρίτερα.

Καθώς και αν η ματαίωση προκαλείται από έκτακτες περιστάσεις, οι οποίες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν.

Για όλα τα παραπάνω δικαιώματα μπορούμε να επικοινωνούμε με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, υποβάλλοντας ερωτήματα, αναφορές ή καταγγελίες.

Στοιχεία επικοινωνίας:

Online φόρμα υποβολής καταγγελίας: https://eeke.gr/epikinonia/kataggelies/

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: [email protected]

Loading

Play