«Οι προκλήσεις του επαγγέλματος του πιλότου βομβαρδιστικού: Ένας Έλληνας απόστρατος πιλότος μοιράζεται τις εμπειρίες του από τις μακρές αποστολές στον αέρα»

«Οι προκλήσεις του επαγγέλματος του πιλότου βομβαρδιστικού: Ένας Έλληνας απόστρατος πιλότος μοιράζεται τις εμπειρίες του από τις μακρές αποστολές στον αέρα»

Το 2014, η ελληνική Πολεμική Αεροπορία ανακοίνωσε την επιτυχή συμμετοχή της στο διεθνές αεροπορικό σόου «Royal International Air Tattoo 2014» με δύο αεροσκάφη A-7E της 336 Μοίρας, αεροσκάφη που αποτέλεσαν πόλο έλξης για τους επισκέπτες της εκδήλωσης. Η έκθεση έλαβε χώρα στο αεροδρόμιο Fairford της Μεγάλης Βρετανίας και τα ελληνικά βομβαρδιστικά ξεκίνησαν από το αεροδρόμιο του Αράξου και έφτασαν εκεί χωρίς να προσγειωθούν για να ανεφοδιαστούν στη διαδρομή.

Είναι ένα μοναδικό αλλά δύσκολο «γραφείο» το πιλοτήριο ενός βομβαρδιστικού αεροσκάφους. Αν και τα «καθαρόαιμα» αεροσκάφη βομβαρδισμού αποσύρονται παγκοσμίως, το αμερικανικό στρατηγικό βομβαρδιστικό Β-2 Spirit, που έπληξε τις πυρηνικές εγκαταστάσεις του Ιράν, έγινε πρόσφατα διάσημο σε όλο τον κόσμο. Επτά τέτοια αεροσκάφη ήταν στον αέρα επί 37 ώρες και δεκατρείς άνδρες και μία γυναίκα χειριστές εκτέλεσαν μια πολύπλοκη αποστολή σε έναν μακρινό τόπο. Σήμερα, όπως και στο παρελθόν, η φιλοσοφία ενός «βομβαρδιστή» παραμένει στο επίκεντρο: «Με τις αποστολές τους τα βομβαρδιστικά θα στερήσουν από τον αντίπαλο τη θέληση να πολεμήσει» εξηγεί ο απόστρατος επισμηναγός της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας και πρώην πιλότος A-7H CORSAIR II, Μανώλης Λουράκης.

Ο ίδιος έχει βρεθεί έως και τεσσεράμισι ώρες στον αέρα σε ένα A-7H CORSAIR II. «Είναι μεγάλη πίεση για τους χειριστές μια τέτοια αποστολή, αφού γνωρίζουν πως πρέπει να διασχίσουν όλη την υφήλιο, να χτυπήσουν τον στόχο και να έχουν την απόλυτη σωματική ικανότητα ώστε να επιστρέψουν ασφαλείς», σημειώνει. Η προετοιμασία είναι καθοριστική για την επιτυχία της αποστολής, ανεξαρτήτως αν πρόκειται για στρατηγικό ή τακτικό βομβαρδισμό. «Η προετοιμασία είναι τα πάντα. Αυτή κάνει τη μεγαλύτερη διαφορά στην αποστολή καθεαυτή. Είναι ίσως το 80% της προετοιμασίας σου», προσθέτει ο πρώην χειριστής A-7 CORSAIR II.

«Όσο μεγαλύτερη η αποστολή σε απόσταση, τόσο αυξάνει εκθετικά η δυσκολία της προετοιμασίας και της εκτέλεσης», υπογραμμίζει ο κ. Λουράκης, ο οποίος αναφέρεται στις διαδικασίες που ακολουθούν οι πιλότοι για την επιλογή των όπλων και τη γενικότερη προετοιμασία πριν από την πτήση. Ο πιλότος βομβαρδιστικού έχει συγκεκριμένη διαδικασία, ανεξαρτήτως της Πολεμικής Αεροπορίας στην οποία υπηρετεί.

Στον αέρα, το σώμα του πιλότου πρέπει να είναι γεμάτο ενέργεια. «Γίνεται η επιλογή των πιλότων με κριτήρια σωματικής και ψυχολογικής κατάστασης, ώστε να συμμετάσχουν σε μια συγκεκριμένη αποστολή», επισημαίνει ο απόστρατος επισμηναγός. Οι χειριστές εκπαιδεύονται για εναέρια μάχη και βομβαρδισμό, συνδυάζοντας πληροφορίες και προετοιμασία για την εκτέλεση των αποστολών τους.

«Η οργάνωση, η προετοιμασία και η αποστολή ακολουθούν, και σήμερα οι περισσότεροι πιλότοι δεν είναι καθαρά βομβαρδιστές, αλλά εκπαιδεύονται για ποικιλία αποστολών», καταλήγει ο κ. Λουράκης.

Loading

Play