Περίπου στα τέλη του 2029 αναμένεται να ολοκληρωθούν τα έργα για την γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, παραδιδόμενη στους πολίτες, προσφέροντας περισσότερες επιλογές στις μετακινήσεις τους στον αστικό ιστό. Τα έργα της κατασκευής συνεχίζονται με γοργούς ρυθμούς και εάν δεν προκύψουν απρόβλεπτες κατασκευαστικές δυσκολίες, η ολοκλήρωσή τους, βάσει συμβατικής υποχρέωσης, ορίζεται στο συγκεκριμένο διάστημα.
Ο μετροπόντικας (ΤΒΜ) «Νίκη» έχει ξεκινήσει την διαδρομή του από το Φρέαρ ΤΒΜ Άλσος Βεΐκου και έχει ήδη κατασκευάσει περίπου 1900 μέτρα έτοιμης σήραγγας ξεπερνώντας τον Σταθμό Γαλάτσι και πλησιάζοντας τον Σταθμό Ελικώνος. Μετά τον σταθμό Ελικώνος, θα συνεχίσει την πορεία του προς τον Σταθμό Κυψέλη.
Η πορεία του προβλέπεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2026, με τον δεύτερο μετροπόντικα (ΤΒΜ) «Αθηνά» να προχωράει από το Φρέαρ ΤΒΜ Κατεχάκη, έχοντας ήδη κατασκευάσει περίπου 3700 μέτρα έτοιμης σήραγγας.
Η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς Ίλιον είναι επίσης σε εξέλιξη, με μήκος περίπου 4 χλμ και 3 σταθμούς (Παλατιανή, Ίλιον και Αγ. Νικόλαος). Παράλληλα, περιλαμβάνει και τον εκσυγχρονισμό του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα.
Η διέλευση των μετροπόντικων από τους μελλοντικούς σταθμούς χωρίς να έχουν διανοιχθεί, αποτελεί στρατηγική για την ταχύτερη ολοκλήρωση των έργων.
Με την ολοκλήρωση αυτών των έργων, αναμένεται να εξυπηρετούνται καθημερινά τουλάχιστον 67.000 επιβάτες, βελτιώνοντας σημαντικά τη συγκοινωνιακή υποδομή στην περιοχή.
Ο σχεδιασμός των μελλοντικών επεκτάσεων της Γραμμής 4 περιλαμβάνει και άλλες περιοχές, όπως η κατασκευή του τμήματος «Γουδή-Λυκόβρυση» με πολλούς σταθμούς και την πρόβλεψη σύνδεσης με τον σταθμό «Ίλιον».
Η ανάπτυξη των υποδομών του Μετρό έχει ως στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και την αναβάθμιση των συγκοινωνιακών υπηρεσιών στην Αττική.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ