Εξερευνώντας τη χρήση κινητών στα σχολεία και τις επιπτώσεις τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η χρήση των κινητών τηλεφώνων στις σχολικές μονάδες αποτελεί ένα από τα πιο επίκαιρα ζητήματα της σύγχρονης εποχής, το οποίο απασχολεί γονείς, εκπαιδευτικούς και πολιτικούς. Αυτό το ερώτημα, που σχετίζεται άμεσα με την εκπαιδευτική διαδικασία, απαιτεί προσεκτική ανάλυση και διερεύνηση. Από τη μια, η διάδοση των νέων τεχνολογιών είναι αδιαμφισβήτητη, ενώ από την άλλη η εκπαιδευτική διαδικασία χρειάζεται προστασία από τις αποσπαστικές τους επιδράσεις.
Η ψηφιακή επαναρρύθμιση της παιδικής ηλικίας, όπως την περιγράφει ο Jonathan Haidt στο βιβλίο του Η γενιά του άγχους, συνδέεται με την άνοδο των περιστατικών άγχους και κατάθλιψης μεταξύ των εφήβων. Απαιτείται επομένως να επανεξεταστεί η θέση των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς.
Η ψυχολόγος Ευαγγελίνα Τζήμα τονίζει ότι η χρήση κινητού στην τάξη μπορεί να προκαλέσει σοβαρές διαταραχές στην προσοχή των μαθητών. Οτιδήποτε αποσπά τη συγκέντρωση του μαθητή οδηγεί σε καθυστερήσεις στην απορρόφηση της ύλης και ενδέχεται να έχει επιπτώσεις στην ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως η κριτική σκέψη. Στην τάξη, οι μαθητές μπορεί να βιώσουν την αποδιοργάνωση λόγω της απουσίας εστίασης, καθώς η προσοχή τους διασπάται από τις ειδοποιήσεις των κινητών.
Επιπλέον, η εκτενής χρήση των κινητών συνδέεται με αύξηση του άγχους και της κοινωνικής πίεσης. Στην ψυχολογική διάσταση, τα κοινωνικά μέσα συχνά δημιουργούν μια ψευδή πραγματικότητα που εντείνει την αίσθηση του ανικανοποίητου. Ιδιαίτερα ανησυχητική είναι η άνοδος του διαδικτυακού εκφοβισμού, ο οποίος μπορεί να ακολουθεί τους μαθητές ακόμα και εκτός σχολείου, προσθέτοντας επιπλέον στρες στην καθημερινότητά τους.
Στην προσπάθεια να προστατευτούν οι μαθητές από αυτούς τους κινδύνους, η θέσπιση σαφών κανόνων και πολιτικών περιορισμού της χρήσης κινητών κατά τη διάρκεια του μαθήματος και των διαλειμμάτων είναι επιτακτική. Ο διάλογος και η σωστή καθοδήγηση από τους γονείς και τους δασκάλους είναι θεμελιώδους σημασίας ώστε να αναπτυχθεί μία υγιής σχέση με την τεχνολογία. Εν τέλει, το ζητούμενο είναι να επιτευχθεί μια ισορροπία, όπου οι μαθητές θα μπορούν να εκμεταλλεύονται τα οφέλη των κινητών τηλεφώνων χωρίς να επηρεάζεται η εκπαιδευτική τους διαδικασία.
Πηγή περιεχομένου: in.gr