Ο Προσωπικός Αριθμός Πολίτη διευκολύνει τις συναλλαγές με δημόσιες υπηρεσίες, με 9,3 εκατομμύρια πολίτες να τον διαθέτουν. Ο Προσωπικός Αριθμός Πολίτη έχει καταστεί πλέον αναγκαίο στοιχείο ταυτοποίησης για τους πολίτες. Όσοι δεν πρόλαβαν να τον αποκτήσουν πριν τη λήξη της προθεσμίας, τον έλαβαν αυτόματα. Σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημοσθένη Αναγνωστόπουλο, 9,3 εκατομμύρια πολίτες διαθέτουν τον Προσωπικό τους Αριθμό, γεγονός που διευκολύνει σημαντικά τις καθημερινές τους συναλλαγές. Ο αριθμός αυτός είναι διαθέσιμος μέσω της πλατφόρμας pa.gov.gr και εμφανίζεται και στο κινητό για όσους χρησιμοποιούν την εφαρμογή Gov Wallet.
Για τους ανήλικους, η απόδοση του αριθμού γίνεται αυτόματα με την έκδοση ΑΦΜ ή ΑΜΚΑ, επιτρέποντας στους γονείς να έχουν άμεση πρόσβαση στα στοιχεία των παιδιών τους. Οι πολίτες που κατοικούν στο εξωτερικό μπορούν να εξυπηρετηθούν μέσω των ελληνικών προξενείων, διασφαλίζοντας την πρόσβαση στη νέα ψηφιακή ταυτότητα.
Από την αυτόματη έκδοση εξαιρούνται όσοι δεν διαθέτουν ΑΦΜ ή ΑΜΚΑ, γεγονός που επισημαίνει ο κ. Αναγνωστόπουλος. Ειδικά για τους πολίτες που βρίσκονται στα μητρώα αλλοδαπών, προβλέπεται η ενεργοποίηση ειδικού Προσωπικού Αριθμού Μητρώου Αλλοδαπών στο μέλλον, ώστε να ενσωματωθούν πλήρως στο ψηφιακό σύστημα.
Ο Προσωπικός Αριθμός εξυπηρετεί τις συναλλαγές με το Δημόσιο και στοχεύει στη βελτίωση της εξυπηρέτησης, μειώνοντας την ανάγκη για πολλαπλούς αριθμούς και εξασφαλίζοντας την ακρίβεια των στοιχείων. Ο αντίκτυπος της ψηφιοποίησης είναι σημαντικός, καθώς επιφέρει ετήσια εξοικονόμηση 312 εκατ. ευρώ και μείωση χρόνου ολοκλήρωσης διαδικασιών έως 88% για τους πολίτες.
Η έρευνα του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου (ΕΚΤ) δείχνει ότι η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών δεν αφορά μόνο την ευκολία και την ταχύτητα, αλλά αποτελεί επίσης μοχλό για οικονομική αποδοτικότητα και βιωσιμότητα, επηρεάζοντας άμεσα την καθημερινότητα των πολιτών.
Οι ψηφιακές υπηρεσίες που αξιολογήθηκαν καλύπτουν οκτώ βασικές κατηγορίες και εξυπηρετούν περίπου 14 εκατομμύρια αιτήματα ετησίως, αποκαλύπτοντας θεαματικές εξοικονομήσεις σε χρόνο και χρήμα. Οι τρεις πιο ωφέλιμες υπηρεσίες, όσον αφορά το μοναδιαίο όφελος, είναι η μεταβίβαση ακινήτου, η αξιολόγηση και πιστοποίηση αναπηρίας (ΚΕΠΑ) και η παροχή ηλεκτρονικών δικαστικών αποφάσεων.
Η ψηφιοποίηση αυτών των υπηρεσιών έχει μειώσει δραστικά τον φόρτο για τους πολίτες και τις υπηρεσίες. Μια πρόσφατη μελέτη καταδεικνύει ότι το 76% των χρηστών είναι πολύ ή απόλυτα ικανοποιημένο από τις υπηρεσίες του gov.gr, με την ευκολία χρήσης και την αποφυγή μετακινήσεων να είναι οι κύριοι λόγοι πίσω από αυτή την ικανοποίηση.
Πηγή περιεχομένου: in.gr
![]()
