Με απόφαση του Συλλόγου Τυροπαραγωγών Λέσβου, αναστέλλεται η λειτουργία των τυροκομικών μονάδων του νησιού από αύριο, Σάββατο 21 Μαρτίου, λόγω κρουσμάτων αφθώδους πυρετού και των σχετικών περιοριστικών μέτρων που επιβλήθηκαν. Η απαγόρευση διακίνησης γαλακτοκομικών προϊόντων έχει οδηγήσει σε σοβαρές συνέπειες για τις επιχειρήσεις, καθώς το νωπό γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα δεν μπορούν να διακινηθούν εκτός Λέσβου.
Σύμφωνα με τον Σύλλογο, η παραγωγική δραστηριότητα είναι αντικειμενικά αδύνατη, με καθημερινές ποσότητες γάλακτος που φτάνουν τα 60 με 70.000 κιλά να παραμένουν αδιάθετες. Οι κτηνοτρόφοι του νησιού, που αριθμούν 9.000 μονάδες, βρίσκονται σε αδιέξοδο σχετικά με την τύχη του προϊόντος τους.
Η αναστολή θα διαρκέσει μέχρι την άρση των περιοριστικών μέτρων ή την αποκατάσταση της λειτουργίας των επιχειρήσεων. Ο Σύλλογος έχει ζητήσει άμεσες ενέργειες από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης για να αποφευχθεί η κατάρρευση του κλάδου, που θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στην κτηνοτροφία και την τοπική οικονομία.
Οι τυροπαραγωγοί τονίζουν ότι η κατάσταση αυτή είναι αποτέλεσμα των υγειονομικών μέτρων που επιβλήθηκαν και δεν σχετίζεται με τη βούλησή τους. Η επιστολή τους κοινοποιείται σε αρμόδιες αρχές και υπουργεία, προκειμένου να επισημάνουν την κρισιμότητα της κατάστασης.
![]()

