Ενδείξεις συγκρατημένης αισιοδοξίας μεταξύ των Ελλήνων καταναλωτών, αλλά και ανάγκη για ενίσχυση της εμπιστοσύνης από την πλευρά των επιχειρήσεων, καταγράφει η νέα έκδοση της έρευνας της EY Ελλάδος, EY Future Consumer Index Ελλάδα 2025.
Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 500 Ελλήνων καταναλωτών, από τις 15 έως τις 20 Οκτωβρίου 2025, αποτελεί μέρος της ευρύτερης σειράς παγκόσμιων ερευνών της ΕΥ.
Αναλυτικότερα, η έρευνα καταγράφει <span id='key002′>σημάδια υποχώρησης των ανησυχιών και αποσυμπίεσης της κατανάλωσης, αν και ο παρατεταμένος πληθωρισμός και η παγκόσμια οικονομική αβεβαιότητα συνεχίζουν να επηρεάζουν τους Έλληνες καταναλωτές. Οι ανησυχίες για το αυξημένο κόστος ζωής (64%) και τα προσωπικά οικονομικά (56%) παραμένουν κυρίαρχες, αλλά καταγράφουν υποχώρηση σε σχέση με πέρυσι.
Η καλύτερη τιμή παραμένει το κυρίαρχο κριτήριο επιλογής εμπορικής επιχείρησης για την πλειονότητα των καταναλωτών, ενώ οι εκπτώσεις και προσφορές, καθώς και η βολική τοποθεσία του καταστήματος, ακολουθούν. Η εμπειρία της εξυπηρέτησης επηρεάζει σημαντικά τις αποφάσεις του καταναλωτή, με το 74% να δηλώνει ότι έχουν αλλάξει μάρκα ή κατάστημα λόγω κακής εξυπηρέτησης.
Η ψηφιακή συμπεριφορά των καταναλωτών ενισχύεται, με το 92% να δηλώνει συχνή ή περιστασιακή χρήση online χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, ενώ το 56% θεωρεί ότι η ασφάλεια στις online αγορές είναι η κύρια προτεραιότητά τους.
Οι Έλληνες καταναλωτές αρχίζουν να εξοικειώνονται με την τεχνητή νοημοσύνη, με πάνω από το 50% να δηλώνει ότι έχουν κάποια γνώση για τη χρήση της, αν και πολλοί παραμένουν επιφυλακτικοί για εφαρμογές που σχετίζονται με ευαίσθητα δεδομένα.
ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΧΗΡΑΣ
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
![]()
