Συγκρατημένη αισιοδοξία στους Έλληνες καταναλωτές σύμφωνα με νέα έρευνα της ΕΥ

Συγκρατημένη αισιοδοξία στους Έλληνες καταναλωτές σύμφωνα με νέα έρευνα της ΕΥ

Ενδείξεις συγκρατημένης αισιοδοξίας μεταξύ των Ελλήνων καταναλωτών, αλλά και ανάγκη για ενίσχυση της εμπιστοσύνης από την πλευρά των επιχειρήσεων, καταγράφει η νέα έκδοση της έρευνας της EY Ελλάδος, EY Future Consumer Index Ελλάδα 2025.

Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 500 Ελλήνων καταναλωτών, από τις 15 έως τις 20 Οκτωβρίου 2025, αποτελεί μέρος της ευρύτερης σειράς παγκόσμιων ερευνών της ΕΥ.

Αναλυτικότερα, η έρευνα καταγράφει <span id='key002′>σημάδια υποχώρησης των ανησυχιών και αποσυμπίεσης της κατανάλωσης, αν και ο παρατεταμένος πληθωρισμός και η παγκόσμια οικονομική αβεβαιότητα συνεχίζουν να επηρεάζουν τους Έλληνες καταναλωτές. Οι ανησυχίες για το αυξημένο κόστος ζωής (64%) και τα προσωπικά οικονομικά (56%) παραμένουν κυρίαρχες, αλλά καταγράφουν υποχώρηση σε σχέση με πέρυσι.

Η καλύτερη τιμή παραμένει το κυρίαρχο κριτήριο επιλογής εμπορικής επιχείρησης για την πλειονότητα των καταναλωτών, ενώ οι εκπτώσεις και προσφορές, καθώς και η βολική τοποθεσία του καταστήματος, ακολουθούν. Η εμπειρία της εξυπηρέτησης επηρεάζει σημαντικά τις αποφάσεις του καταναλωτή, με το 74% να δηλώνει ότι έχουν αλλάξει μάρκα ή κατάστημα λόγω κακής εξυπηρέτησης.

Η ψηφιακή συμπεριφορά των καταναλωτών ενισχύεται, με το 92% να δηλώνει συχνή ή περιστασιακή χρήση online χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, ενώ το 56% θεωρεί ότι η ασφάλεια στις online αγορές είναι η κύρια προτεραιότητά τους.

Οι Έλληνες καταναλωτές αρχίζουν να εξοικειώνονται με την τεχνητή νοημοσύνη, με πάνω από το 50% να δηλώνει ότι έχουν κάποια γνώση για τη χρήση της, αν και πολλοί παραμένουν επιφυλακτικοί για εφαρμογές που σχετίζονται με ευαίσθητα δεδομένα.

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΧΗΡΑΣ

Loading

Play