Ταξί: Οι νέες ρυθμίσεις για την επιβίβαση και αποβίβαση στις λεωφορειολωρίδες

Ταξί: Οι νέες ρυθμίσεις για την επιβίβαση και αποβίβαση στις λεωφορειολωρίδες

Σημαντικές εξελίξεις στον τομέα των ταξί στην Αττική, με νέες ρυθμίσεις και απεργιακές κινητοποιήσεις. Η Αττική βρίσκεται χωρίς ταξί έως το πρωί της Παρασκευής, καθώς οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές προχωρούν σε απεργιακές κινητοποιήσεις. Το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) έχει διατυπώσει σειρά αιτημάτων προς την ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου, ζητώντας την ικανοποίησή τους. Στο μεταξύ, ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος, βρίσκεται σε δημόσια αντιπαράθεση με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη.

Σήμερα, κατά την πρώτη ημέρα της 48ωρης απεργίας, μια αντιπροσωπεία που περιλαμβάνει τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Ταξί Ελλάδος, Λευτέρη Πετράκη, καθώς και μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Ομοσπονδίας και του ΣΑΤΑ, συναντήθηκε με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών. Σύμφωνα με το υπουργείο, συμφωνήθηκε η συνέχιση της τακτικής επικοινωνίας μεταξύ των δύο πλευρών, με στόχο την αναζήτηση δίκαιων και ρεαλιστικών λύσεων που θα ενισχύουν τη λειτουργικότητα του συστήματος μεταφορών.

Ένα από τα πιο επίμαχα ζητήματα για τον κλάδο είναι το θέμα της πρόσβασης των ταξί στις λεωφορειολωρίδες για επιβίβαση και αποβίβαση. Σύμφωνα με πληροφορίες του MEGA και της εκπομπής Live News, μόνο τα ηλεκτρικά ταξί θα έχουν ελευθέρας στις λεωφορειολωρίδες.

Τα αιτήματα των επαγγελματιών αυτοκινητιστών περιλαμβάνουν:

– Αναστολή του μέτρου που επιβάλλει την ταξινόμηση μόνο οχημάτων μηδενικών ρύπων ως ταξί από 1/1/2026.

– Ρύθμιση της λειτουργίας των ηλεκτρονικών εφαρμογών που δραστηριοποιούνται με καθεστώς αθέμιτου ανταγωνισμού, αποφεύγοντας τη φορολόγηση.

– Διακριτός διαχωρισμός των υπηρεσιών που προσφέρουν τα ταξί από εκείνες των ενοικιαζόμενων οχημάτων με οδηγό.

– Αυστηροποίηση των ποινών για την πειρατεία.

– Αναπροσαρμογή του κομίστρου με βάση την ποσοστιαία αύξηση του κατώτατου μισθού.

– Κατάργηση των προβλέψεων του νέου φορολογικού νόμου και θέσπιση αφορολόγητου ορίου στις 12.000 ευρώ.

– Μηδενικός ή μειωμένος ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικών οχημάτων ταξί.

– Μόνιμη μείωση του ΕΦΚ ή επιδότηση στα καύσιμα για επαγγελματίες του κλάδου.

– Μείωση ΦΠΑ στο κόμιστρο των ταξί.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play