Αλλαγές στην ψηφιακή υποβολή φωτοαντιγράφων ταυτότητας με νέα νομοθεσία για πιο ασφαλείς συναλλαγές. Ανατροπές στην διαδικασία χρήσης φωτοαντιγράφων δελτίων ταυτότητας εισάγει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης με το νέο νομοσχέδιο, το οποίο προωθεί την ψηφιακή ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και περιλαμβάνει άλλες διατάξεις. Σύμφωνα με το άρθρο 30 του νομοσχεδίου που έχει τεθεί σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, οι συναλλαγές των πολιτών με ιδιωτικούς φορείς θα γίνονται αποκλειστικά μέσω ψηφιακών υπηρεσιών.
Συγκεκριμένα, η υποβολή και η έκδοση φωτοαντιγράφων ταυτότητας για συναλλαγές με φορείς του ιδιωτικού τομέα, όπως τράπεζες, θα πραγματοποιείται μόνο ψηφιακά. Η δημιουργία του ψηφιακού αντιγράφου του δελτίου ταυτότητας των Ελλήνων πολιτών θα γίνεται μέσω μιας ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης. Η είσοδος στην εφαρμογή θα επιτρέπεται μόνο σε εξουσιοδοτημένους υπαλλήλους του φορέα που διαχειρίζεται την υπόθεση.
Απαιτούμενη προϋπόθεση για την έκδοση του ψηφιακού αντιγράφου είναι η επαλήθευση των στοιχείων και της ισχύος του δελτίου ταυτότητας του πολίτη μέσω της διαλειτουργικότητας με το Μητρώο Δελτίων Ταυτοτήτων Ελλήνων Πολιτών της Ελληνικής Αστυνομίας. Το ψηφιακό αντίγραφο θα περιλαμβάνει σημαντικές πληροφορίες, όπως τον αριθμό του δελτίου ταυτότητας, το ονοματεπώνυμο του κατόχου, την ημερομηνία και τον τόπο γέννησης, καθώς και τη φωτογραφία του.
Η άντληση των στοιχείων για το ψηφιακό αντίγραφο θα γίνεται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας, διασφαλίζοντας την εγκυρότητα και την ασφάλεια της διαδικασίας. Το ψηφιακό έγγραφο θα είναι διαθέσιμο και σε μορφή PDF, με πλήρη νομική ισχύ φωτοαντιγράφου.
Πηγή περιεχομένου: in.gr
![]()
