Υπερταμείο: Προτεραιότητες και Διεθνείς Επιτυχίες των ΕΛΤΑ

Υπερταμείο: Προτεραιότητες και Διεθνείς Επιτυχίες των ΕΛΤΑ

Ανακοίνωση σχετικά με θέματα δημόσιου διαλόγου για τα ΕΛΤΑ εξέδωσε το Υπερταμείο, με προτεραιότητες για την εταιρεία αυτή που βρίσκεται στο χαρτοφυλάκιό του, και παραδείγματα για την κατάσταση των ταχυδρομικών υπηρεσιών σε άλλες χώρες.

Στα θέματα διαλόγου, όπου γίνεται λόγος για την έλλειψη ενημέρωσης της κοινής γνώμης, αναφέρονται τα εξής:

Το πραγματικό ζήτημα της έλλειψης ενημέρωσης για τις κινήσεις των ΕΛΤΑ. Τα ΕΛΤΑ είχαν προχωρήσει χωρίς να ληφθούν υπόψη άλλες παράμετροι, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει η απαραίτητη προετοιμασία στην κατεύθυνση της ενημέρωσης. Η διοίκηση των ΕΛΤΑ διοργανώνει άμεσα την ανάγκη ενημέρωσης των πολιτών και τη διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες για την εύρεση των απαραίτητων λύσεων. Η θέση της πολιτείας είναι ότι κανένας πολίτης και καμία περιοχή δεν πρέπει να μείνει χωρίς πλήρη κάλυψη.

Η ανάγκη αναδιάρθρωσης των ΕΛΤΑ αποτελεί αυτονόητη εξέλιξη. Ειδικότερα, η ανάγκη για βαθύ μετασχηματισμό δεν είναι έκπληξη, αν ληφθούν υπόψη οι ραγδαίες αλλαγές στη διεθνή ταχυδρομική αγορά και η ιστορικά προβληματική οικονομική κατάσταση του Οργανισμού. Οι προκλήσεις που διαχειρίζονται τα ΕΛΤΑ δεν είναι ελληνικό φαινόμενο, καθώς οι διεθνείς ταχυδρομικές αγορές έχουν πλήρως απελευθερωθεί.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, τα ΕΛΤΑ έχουν προχωρήσει σε σημαντικές αλλαγές, με τον πελάτη στο επίκεντρο. Στη χώρα μας, το 92% των συντάξεων επιδίδεται πλέον κατ’ οίκον και το 90% της αλληλογραφίας παραδίδεται απευθείας στους πολίτες. Έχουν δημιουργηθεί όλες οι απαραίτητες ψηφιακές υποδομές και η οργανωτική δομή που επιτρέπει στον Οργανισμό να λειτουργεί αποτελεσματικά και σύγχρονα.

Σημαντικό είναι να αναφέρουμε ότι πρόκειται για έναν οργανισμό 198 ετών, με σοβαρές ελλείψεις σε επενδύσεις. Από το 2018 και έπειτα, ξεκίνησε η ανάπτυξη ενός πλάνου μετασχηματισμού, το οποίο επιταχύνθηκε την τελευταία διετία με στόχο τη βιώσιμη λειτουργία και παροχή σύγχρονων υπηρεσιών.

Η ευθύνη για τα ΕΛΤΑ ανήκει αποκλειστικά στο Υπερταμείο, το οποίο υποβάλλει το Στρατηγικό Σχέδιο στον μέτοχό του, το ελληνικό δημόσιο. Το Υπερταμείο παρακολουθεί τη σταθεροποίηση και τα οικονομικά αποτελέσματα, εστιάζοντας σε λειτουργική αποδοτικότητα και σύγχρονες υπηρεσίες προς τον πολίτη.

Συγκεκριμένα, τα ΕΛΤΑ έχουν υλοποιήσει σημαντικές παρεμβάσεις, όπως η συνένωση με την ΕΛΤΑ Courier, επενδύσεις σε ψηφιακές υποδομές και η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας. Στο σύνολο των υπηρεσιών τους, οι ταχυδρόμοι προσφέρουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες με μία επίσκεψη κατ’ οίκον.

Η εφαρμογή του μετασχηματισμού θα ενισχύσει τη θέση των ΕΛΤΑ στην αγορά, αναζητώντας συνεργασίες με τοπικές επιχειρήσεις και αναπτύσσοντας εναλλακτικούς τρόπους χρηματοδότησης. Στόχος παραμένει η βιώσιμη λειτουργία και η ενεργή παρουσία σε κάθε απομακρυσμένη περιοχή της χώρας μας.

Διεθνή παραδείγματα μετασχηματισμού ταχυδρομικών οργανισμών δείχνουν ότι πρέπει να αναπροσαρμοστούν τα μοντέλα λειτουργίας και υπηρεσιών, προκειμένου να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητά τους.

Η περίπτωση των ΕΛΤΑ, με πλάνο μετασχηματισμού και στόχο την εξυπηρέτηση των πολιτών, ακολουθεί τα επιτυχημένα μοντέλα που έχουν εφαρμοστεί σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.

Loading

Play