Έχει προκληθεί έντονη αντιπαράθεση στη Δανία σχετικά με το μέλλον ενός αγάλματος γοργόνας, το οποίο οι επικριτές του χαρακτηρίζουν ως «την καυτή φαντασίωση ενός άνδρα για το πώς πρέπει να μοιάζει μια γυναίκα».
Η δανική υπηρεσία που είναι υπεύθυνη για τα παλάτια και τον πολιτισμό αποφάσισε να απομακρύνει το άγαλμα της Μεγάλης Γοργόνας (Den Store Havfrue), που έχει διαστάσεις 4 επί 6 μέτρα, από το Φρούριο Ντράγκορ — ένα από τα πρώην θαλάσσια οχυρωματικά έργα της Κοπεγχάγης — καθώς, σύμφωνα με την εφημερίδα The Guardian, το έργο δεν συμβαδίζει με την πολιτιστική τους κληρονομιά.
Η διαμάχη για το γλυπτό φαίνεται να περιστρέφεται κυρίως γύρω από το μέγεθος του στήθους της γοργόνας με τον κριτικό τέχνης του Politiken, Ματίας Κρίγκερ, να χαρακτηρίζει το άγαλμα «άσχημο και πορνογραφικό».
Η ιέρεια και δημοσιογράφος Σορίνε Γκότφρεντσεν έγραψε στην εφημερίδα Berlingske: «Η ανέγερση ενός αγάλματος που αντιπροσωπεύει την καυτή φαντασίωση ενός άνδρα για το πώς πρέπει να μοιάζει μια γυναίκα είναι απίθανο να προωθήσει την αποδοχή του σώματός τους από πολλές γυναίκες». Και πρόσθεσε: «Είναι πραγματικά ενθαρρυντικό το γεγονός ότι πολλές βρίσκουν το άγαλμα χυδαίο, μη ποιητικό και ανεπιθύμητο, επειδή ασφυκτιούμε σε καταπιεστικά σώματα σε δημόσιο χώρο».
Ο γλύπτης Πέτερ Μπέχ, που φιλοτέχνησε το βάρους 14 τόνων άγαλμα της γοργόνας, δήλωσε ότι δεν αντιλαμβάνεται την κριτική, αφού κατά τη γνώμη του το στήθος της πέτρινης φιγούρας ήταν απλώς «ανάλογου μεγέθους» με την κλίμακα του.
Το άγαλμα ανεγέρθηκε το 2006 στην προβλήτα Langelinie στην Κοπεγχάγη, κοντά στο άγαλμα της Μικρής Γοργόνας. Μετακινήθηκε το 2018, αφού οι ντόπιοι το κατήγγειλαν ως «την ψεύτικη και χυδαία γοργόνα», λέει ο Guardian. Τοποθετήθηκε στο Φρούριο Dragør, μέχρι που η δανική υπηρεσία για τα παλάτια και τον πολιτισμό παρενέβη τον Μάρτιο, ζητώντας την αφαίρεσή του.
Ο συγγραφέας Φίλιπ Γιέπσεν, ο οποίος έχει γράψει ένα βιβλίο για τις γοργόνες, είπε στο mermaidsofearth.com για το άγαλμα της Μεγάλης Γοργόνας: «Σχεδιάστηκε και ανατέθηκε στον Peter Bech και προοριζόταν να είναι μεγάλο σε αντίθεση με τη διάσημη Μικρή Γοργόνα. Αλλά ουδέποτε απέκτησε την εμβληματική θέση και το κύρος του μικρότερου διάσημου γλυπτού ή την αναγνώριση ως έργο μεγάλης τέχνης».