Η Ελλάδα γιορτάζει την επιστροφή εννέα αρχαίων αγγείων, τα οποία είχαν κλαπεί από το Αρχαιολογικό Μουσείο του Άργους μεταξύ 1970-1992. Σε μια ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Καλών Τεχνών της Βουδαπέστης, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη παρέλαβε τα αγγεία, επισημαίνοντας τη σημασία αυτής της επιστροφής για την πολιτιστική κληρονομιά της χώρας. Η διαδικασία επαναπατρισμού ξεκίνησε το 2008 και απαιτούσε πολυάριθμες διπλωματικές και επιστημονικές προσπάθειες.
Στην ομιλία της, η Λίνα Μενδώνη τόνισε ότι η επιστροφή των αγγείων αποτελεί μέρα δικαίωσης για την Ελλάδα, κλείνοντας ένα κεφάλαιο που παρέμεινε ανοιχτό για σχεδόν δύο δεκαετίες. Η υπουργός υπογράμμισε την ανάγκη προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς και την επιμονή της Ελλάδας να διεκδικεί τα πολιτιστικά της αγαθά.
Οι διαπραγματεύσεις για την επιστροφή των αγγείων, που παρουσίασαν δυσκολίες, εντάθηκαν τα τελευταία χρόνια, οδηγώντας στη συμφωνία με το υπουργείο Πολιτισμού της Ουγγαρίας. Η υπουργός ανέφερε ότι παραμένει ενεργή η διαδικασία διεκδίκησης άλλων δεκατριών αρχαιοτήτων που ανήκουν στο ίδιο σύνολο.
Στην τελετή υπογράφηκε Μνημόνιο Κατανόησης μεταξύ των δύο χωρών, ενισχύοντας τη συνεργασία τους στον τομέα της πολιτιστικής κληρονομιάς. Η υφυπουργός Πολιτισμού της Ουγγαρίας, Anita Kiss-Hegyi, τόνισε τη σημασία της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς για την Ευρώπη, υπογραμμίζοντας τη διαχρονική σύνδεση των δύο λαών.
Η επιστροφή των αγγείων αναμένεται να ενισχύσει τις πολιτιστικές σχέσεις και την επιστημονική συνεργασία μεταξύ Ελλάδας και Ουγγαρίας, προσφέροντας νέες δυνατότητες για την προστασία και την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς.
![]()

