Κυρανάκης: «Ξεκινά στα τέλη Νοεμβρίου ο δυτικός προαστιακός Θεσσαλονίκης – Διαδρομή ΝΣΣ–Σίνδος σε 12 λεπτά με εισιτήριο 1 ευρώ»
(ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI)

Κυρανάκης: «Ξεκινά στα τέλη Νοεμβρίου ο δυτικός προαστιακός Θεσσαλονίκης – Διαδρομή ΝΣΣ–Σίνδος σε 12 λεπτά με εισιτήριο 1 ευρώ»

Ο υπουργός υπογράμμισε πως μόλις αρχίσουν τα δρομολόγια του προαστιακού σιδηροδρόμου προς τη Σίνδο θα τροποποιηθεί η γραμμή «52» του ΟΑΣΘ.

Στα τέλη Νοεμβρίου αναμένεται να ξεκινήσουν τα δρομολόγια του δυτικού προαστιακού σιδηροδρόμου της Θεσσαλονίκης, με τη διαδρομή από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως τη Σίνδο να ολοκληρώνεται μέσα σε 12 λεπτά.

Το εισιτήριο του προαστιακού θα κοστίζει ένα ευρώ για το κανονικό και θα υπάρχει μειωμένο αντίτιμο για τους φοιτητές.

Το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο πραγματοποιήθηκε σήμερα, όπως γνωστοποίησε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, κατά τη διάρκεια ομιλίας του σε φοιτητές και φοιτήτριες του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος στη Σίνδο. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα «Αλέξανδρος» με θέμα «Δυτικός Προαστιακός: Δυνατότητες και προοπτικές ανάπτυξης».

Ο κ. Κυρανάκης ανακοίνωσε ότι η γραμμή από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως τη Σίνδο — η οποία θα διαθέτει σύγχρονο, τηλεδιοικούμενο σύστημα ελέγχου — θα παραδοθεί τελικά έναν μήνα νωρίτερα από το αρχικό χρονοδιάγραμμα, καθώς οι πρώτες προβλέψεις έκαναν λόγο για λειτουργία στα τέλη Δεκεμβρίου. «Εκτελούνται οι εργασίες, θα υπάρχει ένας ανακαινισμένος σταθμός στη Σίνδο, ώστε η καθημερινότητα και οι μετακινήσεις σας να γίνονται με αξιοπρέπεια και με μεγαλύτερη ασφάλεια. Το γεγονός ότι νέα παιδιά μπαίνουν σε ένα λεωφορείο που βγαίνουν στην Εθνική Οδό, είναι ένα ζήτημα που πρέπει να τελειώσει και να το αφήσουμε στο παρελθόν», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κυρανάκης, απευθυνόμενος προς τη φοιτητική κοινότητα.

Επιπλέον, ο υπουργός υπογράμμισε πως μόλις αρχίσουν τα δρομολόγια του προαστιακού σιδηροδρόμου προς τη Σίνδο θα τροποποιηθεί η γραμμή «52» του ΟΑΣΘ, η οποία θα εκτελεί μια εναλλακτική διαδρομή πιο ασφαλή και όχι μέσω της Εθνικής Οδού. Στο σταθμό της Σίνδου θα υπάρχουν λεωφορεία που θα μεταφέρουν δωρεάν τους χιλιάδες φοιτητές στο πανεπιστημιακό campus, ενώ σχεδιάζονται και δύο σταθμοί ηλεκτρικών ποδηλάτων για όσους επιθυμούν εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης.

«Η Θεσσαλονίκη το 2019 είχε τραγικές συγκοινωνίες. Σκεφτείτε ότι σε όλη τη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούσαν μόλις 240 λεωφορεία. Σήμερα κυκλοφορούν 500, πάνω από τα διπλάσια και μέχρι το τέλος του 2026 θα φτάσουμε τα 550 αστικά. Μειώσαμε τις αποστάσεις, ήρθαν νέα λεωφορεία, τον επόμενο χρόνο θα ανανεωθεί ο στόλος και με νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, θα επεκταθεί το μετρό έως την Καλαμαριά, φτιάξαμε τον προαστιακό. Η Θεσσαλονίκη βιώνει μια συγκοινωνιακή επανάσταση. Θέλουμε μια Θεσσαλονίκη με συγκοινωνίες που της αξίζουν», είπε ο κ.Κυρανάκης.

Αναφορικά με το ζήτημα της εμπιστοσύνης προς το σιδηρόδρομο ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών τόνισε πως «το πρόβλημα πρέπει να το κοιτάμε κατάματα για να λυθεί. Το 2019 η τηλεδιοίκηση ήταν στο 1% στην Ελλάδα. Σήμερα στο Αθήνα – Θεσσαλονίκη είμαστε στο 80% και έως το καλοκαίρι θα είμαστε στο 100%» και πρόσθεσε πως «επιτέλους αναζωογονείται ο σιδηρόδρομος που μέσα στα χρόνια της κρίσης παρατήθηκε. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να το παραδεχτούμε και το βλέπει ο καθένας». Υποσχέθηκε, δε, προς τους φοιτητές πως «αυτή την εικόνα μέρα με τη μέρα, μήνα με το μήνα θα την αλλάξουμε. Σας το υπόσχομαι».

Οι δύο κλάδοι του προαστιακού και οι στάσεις

Ο δυτικός προαστιακός σιδηρόδρομος θα ξεκινά από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, θα συνεχίζει προς Μενεμένη, οδό Επτανήσου και Κορδελιό και στη συνέχεια θα αναπτύσσεται σε δύο κλάδους. Ο πρώτος θα καταλήγει στη Σίνδο, σε κοντινή απόσταση από το ΔΙΠΑΕ και τη νότια είσοδο της Βιομηχανικής Περιοχής, με τα δρομολόγια να ξεκινούν τέλη Νοεμβρίου, καλύπτοντας τη διαδρομή σε 12′ λεπτά.

Ο δεύτερος κλάδος θα κατευθύνεται προς Διαβατά, Αγχιάλο, βόρεια είσοδο της ΒΙΠΕ, ενώ θα επεκτείνεται έως ‘Αγιο Αθανάσιο και Γέφυρα. Ο κλάδος, αυτός, θα δημοπρατηθεί μέχρι τέλος του 2025 και ο ανάδοχος θα προκύψει το 2026 συνδέοντας την πόλη με τον δήμο Χαλκηδόνας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Loading

Play