Η 19η Μαΐου έχει καθοριστεί ως Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου, με τη Βουλή των Ελλήνων να αναγνωρίζει επισήμως τη γενοκτονία αυτή το 1994. Αυτή η ημέρα αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για να θυμόμαστε και να τιμούμε τα θύματα της γενοκτονίας. Η αναγνώριση αυτή υπογραμμίζει τη σημασία της ιστορικής μνήμης και της δικαιοσύνης.
Η ιστορία των Ποντίων είναι γεμάτη από αγώνες και θυσίες, καθώς οι Τούρκοι, συμμάχοι των Γερμανών κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, προχώρησαν σε απάνθρωπους διωγμούς κατά των χριστιανικών πληθυσμών της Μικράς Ασίας. Ιδιαίτερη σφοδρότητα παρατηρήθηκε κατά των Ελλήνων του Πόντου, οι οποίοι υπέστησαν σοβαρές καταστροφές και απώλειες. Οι διωγμοί αυτοί άφησαν ανεξίτηλα σημάδια στην ιστορία και την κουλτούρα της περιοχής.
Η μνήμη των θυμάτων της γενοκτονίας είναι κρίσιμη για την κατανόηση των σύγχρονων σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας. Η αναγνώριση της γενοκτονίας από τη διεθνή κοινότητα είναι επίσης σημαντική για την προώθηση της ειρηνικής συνύπαρξης και της αποδοχής. Μέσα από την εκπαίδευση και την ευαισθητοποίηση, μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι οι θυσίες των Ποντίων δεν θα ξεχαστούν ποτέ.
Πηγή περιεχομένου: in.gr
![]()

