Ο Ιρανός υπουργός Εξωτερικών Αμπάς Αραγτσί ανακοίνωσε σήμερα ότι η διέλευση όλων των εμπορικών πλοίων μέσω των Στενών του Ορμούζ είναι πλήρως ανοιχτή κατά τη διάρκεια της εκεχειρίας, σύμφωνα με τη συμφωνία κατάπαυσης πυρός που ισχύει στον Λίβανο.
Η διέλευση των πλοίων θα γίνεται με βάση τη συντονισμένη διαδρομή, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί από τον Οργανισμό Λιμένων και Ναυτιλίας του Ιράν. Ο Αραγτσί υπογράμμισε τη σημασία αυτής της ανακοίνωσης μέσω ανάρτησής του στο X.
Η ανακοίνωση έρχεται σε μια κρίσιμη περίοδο, καθώς οι διεθνείς θαλάσσιες διαδρομές επηρεάζονται από τις γεωπολιτικές εξελίξεις στην περιοχή. Η εκεχειρία στον Λίβανο είναι καθοριστική για τη σταθερότητα της περιοχής και η ανοιχτή πρόσβαση στα Στενά του Ορμούζ θα διευκολύνει τις εμπορικές συναλλαγές.
Η κατάσταση στα Στενά του Ορμούζ παρακολουθείται στενά από διεθνείς παρατηρητές, καθώς η περιοχή αυτή είναι στρατηγικής σημασίας για τη ναυσιπλοΐα και την παγκόσμια οικονομία. Η δήλωση του Ιρανικού ΥΠΕΞ ενισχύει την εικόνα του Ιράν ως σημαντικού παίκτη στην περιοχή, σε μια περίοδο αυξημένων εντάσεων.
![]()

